Gå til innhold

problem med booting :,-( (Reinstallerer)


Anbefalte innlegg

Hei, har brukt Ubuntu i en stund og syntes alt gikk på skinner, men plutselig i dag vil den ikke starte..

 

:cry:

 

får feilmeldingen:

 

/bin/sh: can't access tty: job control turned off

 

Noen som vet hvordan dette kan fikses, eller om jeg må installere ubuntu på nytt?

 

Gir opp å fikse dette, installere heller på nytt, Hadde ingen viktige filer på den uansett

Endret av -XaHc-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken versjon kjører du? Sjedde dette etter en update? Jeg googlet litt, men det ser ut til at denne feilmeldingen ofte er knyttet til installasjon eller oppdatering. Fint om du kunne si litt mer om situasjonen din.

7188651[/snapback]

 

Bruker Edgy Eft (Final)

 

Kjørte Automatix og prøvde smp-kernelen (den som var i edgy støttet visst ikke dobbelkjerne, selv om det står at den skal gjøre det) Etter en restart ville den ikke virke.

 

Kan jeg bruke Live-CD'n til å fikse problemet (Fikse kernels osv..) uten å miste alle programmene mine..

 

PCen er helt ny og det er egentlig ingen filer på den, men har nettop brukt 2 dager på å installere software og drivere/codecs.

 

Fant dette: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=279884, men der prater de om feil med partisjoner. Harddisken min er ikke partisjonert.

Endret av -XaHc-
Lenke til kommentar

Du har minst 3 partisjoner; boot, swap og root. Det er også lurt å skille home når man installer på den måten minster man ikke noen personlig filer dersom man ønsker å gjøre en reinstall en gang i fremtiden.

 

Så det kan være lurt å sjekke inittab som beskrevet i den tråden.

Lenke til kommentar
Du har minst 3 partisjoner; boot, swap og root. Det er også lurt å skille home når man installer på den måten minster man ikke noen personlig filer dersom man ønsker å gjøre en reinstall en gang i fremtiden.

 

Så det kan være lurt å sjekke inittab som beskrevet i den tråden.

7189394[/snapback]

 

Men fikk aldri noen valg om partisjonering (Edgy Eft Live/Install CD), vil det lønne seg å laste ned Alternative CD og installere på nytt?

 

Finnes det ikke noen Rescue-greier på CDene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...