Gå til innhold

Finnes det program for kjapp visning av RAW?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Adobe Bridge, åpner en del bilder av gangen med plugin'et Camera RAW som føleger med innstallasjonen. Etter at bildene er mekket tålig til, slettet udt de som skal slettes, velger jeg done, og lagrer dermed innstillingene til bildene i ,xmp filene til nef filene. Til slutt når bildeserien er tatt ferdig, åpner jeg alle bildene i plugin'et og velger save på alle.

 

Jeg har pr. nå 512mb ram, og vet av erfaring til en kompis at det går _mye_ raskere med thumbnails med det dobbelte av rammen.

 

Legger også ved en fil som gjør det mulig å se nef filer i windows.

nef.zip

Endret av engekri
Lenke til kommentar
Litt mere utfyldene hva jeg mener: trenger et program noe i samme gate som Windows bilde - og faksbehandling (Windows XP) Finnes dette? er for og si det rett ut driit lei av og åpne et og et i redigering programmer :(

7187047[/snapback]

Powertoys saken fra Microsoft som egeulf nevner lar deg ikke bare se raw-bildene som thumbnails - den har også en "rawimage-viewer" som fungerer på samme måte som windows bilde- og faksbehandling. Regner med at det dekker behovet ditt.

Lenke til kommentar
Litt mere utfyldene hva jeg mener: trenger et program noe i samme gate som Windows bilde - og faksbehandling (Windows XP) Finnes dette? er for og si det rett ut driit lei av og åpne et og et i redigering programmer :(

7187047[/snapback]

 

Prøv dette: http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm

 

Raskt, mange funksjoner og gratis........GENIALT i mine øyne.

 

 

JILDG

Lenke til kommentar
Har jo Adobe Photoshop CS2, får ikke innstallert begge samtidig... da jeg må gjøre noe greier for og få fram Bridge fra Cs2 Suit cd`en min. Får prøve litt.

 

Acdsee viste bare små miniatyr bilder, så det hjalp meg nada

7197136[/snapback]

Hvorfor i all verden kan du ikke bruke Microsoft RAW Image Thumbnailer and Viewer for Windows XP. Den gjør jo akkurat det som du er på jakt etter. (Du må selvfølgelig ha original kopi av XP for å kunne laste den ned).

Lenke til kommentar
Har jo Adobe Photoshop CS2, får ikke innstallert begge samtidig... da jeg må gjøre noe greier for og få fram Bridge fra Cs2 Suit cd`en min. Får prøve litt.

 

Acdsee viste bare små miniatyr bilder, så det hjalp meg nada

7197136[/snapback]

 

 

Acdsee viser fullskjerm også.. Bare å trykke 'enter', og så blar du fremover med 'space' (og bakover med 'backspace')

Andre viktige knapper '/' for full størrelse, og '*' for tilpasset til skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...