Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows loader i det uendelige.


Anbefalte innlegg

Etter et uventet strømbrudd som rammet hele nabolaget mens dataen var på, startet jeg dataen på vanlig måte igjen. Problemet er at loadinga aldri tar slutt.

 

Jeg har prøvd mange ganger å starte den, både i safe mode og normalt. Ingenting ser ut til å hjelpe, og det er utrolig kjedelig hvis jeg må formatere, siden jeg ikke har backup av bilder og musikk.

 

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter et uventet strømbrudd som rammet hele nabolaget mens dataen var på, startet jeg dataen på vanlig måte igjen. Problemet er at loadinga aldri tar slutt.

 

Jeg har prøvd mange ganger å starte den, både i safe mode og normalt. Ingenting ser ut til å hjelpe, og det er utrolig kjedelig hvis jeg må formatere, siden jeg ikke har backup av bilder og musikk.

 

Forslag?

7185147[/snapback]

Hvis ingenting funker, så tar du harddisken med til noen som har en datamaskin, og setter den inn i deres maskin. Når du har startet opp med deres windows installering, og du får din harddisk opp i windows utforsker/min datamaskin, så er det bare å ta sikkerhetskopi av alt viktig. Deretter tar du harddisken hjem igjen, og kan trygt formatere den uten at noe går tapt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Etter et uventet strømbrudd som rammet hele nabolaget mens dataen var på, startet jeg dataen på vanlig måte igjen. Problemet er at loadinga aldri tar slutt.

 

Jeg har prøvd mange ganger å starte den, både i safe mode og normalt. Ingenting ser ut til å hjelpe, og det er utrolig kjedelig hvis jeg må formatere, siden jeg ikke har backup av bilder og musikk.

 

Forslag?

7185147[/snapback]

 

 

Har hatt samme problem. Gikk litt tid før jeg fikk vite at det hadde vært et strømkutt. Dette har sansynligvis truffet på et svært uheldig tidspunkt, mens PCen drev å oppdaterte systemregisteret i windows etter en oppdatering.

 

Kunne ikke starte windows på vanlig måte, men sikkerhetsmodus og boot disk fungerte.

 

Slet lenge før jeg fant løsningen (ca 5 timer med prøving og feiling).

 

Under forutsettning at du har XP finnes det muligens en løsning, fungerte i allefall for meg.

 

Hvis du før startet windows via sikkehetsmodus kan du foreta en system restore, dvs du kan stille systemregisteret tilbake til et tidspunk da det fungerte, og få maskina på fote igjen. Du vil miste noe data, og oppdateringer i systemregisteret, men det er ikke værre en at du kan rette opp disse feilene ved å reinstallere date e.l.

 

System restore finner du under system tools i startmenyen til XP (Jeg har engelsk corporate sdition, så vet ikke hva menyene heter på norsk).

 

-Espen D-

 

PS: Vet dette kommer noe sent, men håper det kan hjelpe deg i fremtiden, og eventuelt hjelpe andre.

Endret av Nazgarot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...