Gå til innhold

Er Fujitsu Siemens noe å satse på?


hansent

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har endelig bestemt meg for å kjøpe bærbar, men ikke hvilken.

 

Har sett litt på forskjellige, og finner ut at

Fujitsu Siemens Amilo D8800 ser litt(?) fristende ut.

 

Lurte på om noen har erfaring med Fujitsu, eller om det lønner seg med noe annet (Dell, Compaq osv)???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fujitsu Siemens er jo et velkjent merke og har etter hva jeg vet meget bra garantitid. Batteritiden skal også visstnok være rimelig bra på tross av skrivebordsprosessor..

 

Maskinen veier jo litt, men veier allikevel ikke like mye og er ikke like stor som f.eks. Dell i8200.

 

Men så kan man jo ikke akkurat regne med å få en så kraftig ultraportabel maskin til slike priser, dette er jo forbruker-modellene tl FS.

 

FS amilo D var mitt andrevalg da jeg til slutt kjøpte Dell :smile:

Lenke til kommentar

Jeg er Support Agent for ca 2000 bedrifter i hele Norge. De har alle typer PC'er. Min erfaring er følgende:

-HP er noe dritt når det gjelder pc'er, særlig Pavilion.

-Compaq Presario suger max, mens Evo er dårlig

-Fujitsu Siemens er bra på stasjonære, bortsett fra elendig brenner. Amilo D er grei nok

-IBM Netvista og Thinkpad er råbra, men litt for dyre iforhold til ytelsen

-Dell er også et meget bra valg, både stasjonær og bærbar

-Toshiba er råbra på bærbare

Lenke til kommentar

Har en Amilo D som jeg må si meg meget fornøyd med. Har tidligere hatt IBM (mye problemer) og Toshiba (forsåvidt grei) og liker Amilo'en bedre en disse to.

Bruker den lite til spill, men endel til grafisk arbeid (CorelDraw, Photoshop ol.) og den fungerer bra i disse sammenhengene.

Har ikke prøvd/brukt den maskinen du forespør, men kvaliteten på Amilio'en kan jeg ikke klage på :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-10 12:43, skrev Recercare:

Jeg er Support Agent for ca 2000 bedrifter i hele Norge. De har alle typer PC'er. Min erfaring er følgende:

-HP er noe dritt når det gjelder pc'er, særlig Pavilion.

-Compaq Presario suger max, mens Evo er dårlig

-Fujitsu Siemens er bra på stasjonære, bortsett fra elendig brenner. Amilo D er grei nok

-IBM Netvista og Thinkpad er råbra, men litt for dyre iforhold til ytelsen

-Dell er også et meget bra valg, både stasjonær og bærbar

-Toshiba er råbra på bærbare



 

Noen erfaringer med Acer?

Lenke til kommentar

Skulle gjerne likt å vite hvorfor du kommer med utspill som at EVO er dårlig..

Å påstå at f.kes EVO 800 er en dårlig maskin i forhold til FS amilo d eller dell kan kun komme fra en som overhodet ikke har peiling, og lar seg styre av fordommer..

 

På tide å få seg noen nye fordommer, f.eks ved å prøve en EVO 800.. Jeg har prøvd på amilo d, dell, ulike tohibaer, ibm og nevnte 800C, og jeg er ikke i tvil overhodet om hvilken maskin som er den beste..

Lenke til kommentar

Den 2002-11-11 12:04, skrev ekren:

Skulle gjerne likt å vite hvorfor du kommer med utspill som at EVO er dårlig..

 

Hvorfor ? av erfaring tenker jeg !

 

Recercare er support agent og taler av erfaring.

Jeg er i samme bransje selv, og kan skrive under på

alt han sier.

Det har ikke noe med fordommer å gjøre, men altså erfaring med en god del maskiner.

Lenke til kommentar

Hey!

 

Compaq boer du ikke kjoepe, det er bare dyrt, og daarlig. Jeg har selv en Fujitsu-Siemens som jeg er meget fornoeyd med!

 

Jeg vurderte baade Dell, Compaq og Fujitsu, og hadde mest av alt lyst paa en Dell med stor skjerm og fett grafikk-kort, men jeg kjoepte en Fujitsu-Siemens fordi den var billigere.

 

Mitt raad : ta en tur i butikkene, og "ta og foel" paa de forskjellige maskinene som finnes, de er relativt like i ytelse, saa det er ofte hvordan du liker maskinen som er utslagsgivende :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...