Gå til innhold

Beste Hovedkort for Dual Athlon M(X)P?

TRSTN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen en ide om hva som er beste hovedkort for to XP? Har lyst til å bygge meg en PC med to prosessorer, det er kjempe kjekt for å kjøre sjakk programmene mine.... :smile:

mvh

Torstein

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det går vistnok ann å fixe på xpprossesoren så den kan brukes som en MP.... var en tråd om dette på forum for ca en uke siden...

Skrevet

Jeg kjører et Asus A7M266-D med to stk XP1700+ .. funker fint som rakkern det :smile: Stemmer det at man må modde litt på de prosessorene for å få de til å funke.

Den L13-broa som må må kortsluttes er som sagt laserkuttet med et jordingspunkt nede i bunnen av kuttet. Det fine er at man ikke trenger å bekymre seg om å kortslutte mot jord, da L13 sannsynligvis allerede er koblet til jord. Det gikk ihvertfall fint hos meg.

Jeg kjører også 2x512 Apacer DDR-SDRAM(PC2100), men angrer litt på at jeg ikke kjøpte Reg. brikker mens jeg først var på å bestille. Selv om A7M266-D kan bruke to brikker U-Reg./Non-ECC minne, så har jeg seriøst begrenset oppgraderingsmulighetene mine :sad:

Nyttige linker:

Kart over kontaktpunktene på XP-cp.

2Cpu.com - Veldig bra side for SMP

PM eller mail meg for mer info, tips etc. :wink:

Skrevet

Jeg har et Tyan 2466 med 2 x AXP1800+ (L5 ikke kuttet), stabilt og fint, uten noen problemer. Har to MSI K7D-L med henholdsvis 2 x AXP1800 (L5 fikset med ledende penn) og 2 x AXP2400 (L5 fikset med ledende penn), begge stabile, uten noen problemer. Synes MSI hovedkortet er best og det gir også muligheter for overklokking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...