Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger tips på stabil ruter m/gigabit og 11G.


Anbefalte innlegg

Trenger tips på en bra og solid ruter. Den skal kobles mot Canal Digital 10Mbit. Må ha støtte for gigabit ethernet og 802.11G WPA-PSK.

 

Det aller viktiste er at ruteren har rocksolid oppetid mot ISP og ikke mister forbindelsen i hytt og pine.

 

Vurderer DLink 4300 men tar gjerne imot tips hvis det er andre rutere som bør sjekkes. ut .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
Netgear WNR854T Synes jeg er veldig bra router, har denne selv.

 

Er veldig stabil,god styrke, har Gbit, fungerer fint med med alle Wifi standarder og N og ser også veldig bra ut.

 

Bruker denne på en 10/2 mbit linje fra Get og alt fungerer utmerket :)

7178811[/snapback]

Kødder du? Er den routeren du har stabil?? Jeg har hatt min i snart 2 uker, og det er ikke mulig å få den stabil... Hva slags firmware bruker du?

Lenke til kommentar

har 6 dlink routere jeg to stk hjemme hos meg og fire aksesspunkt utplasert i nabolaget...hovedroutern er en dlink DGL-4300 nettverket har vært oppe nå i rundt 9måneder... og har ikke måttet restarte en eneste enhet enda... :)

så jeg vil på det sterkeste anbefale den dlink routeren! veldig kjekt Qos system på den også :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke problemer med D-Link bortsett fra at det virker som at de blir slitne etterhvert. Nesten som at de brukes opp :)

 

Men så lenge man finner ett stabilt oppsett og gjør alt riktig (dette gjelder også andre merker) så fungerer det som det skal.

 

Dere som klager på ustabile trådløse forbindelser. Husk på at det er mye radiostøy i verden i dag. Alt skal være trådløst. Og dette gjør at signalene kan forstyrres. Å sette en wlan router i nærheten av en tv (innen for en radius på 1 meter) anbefalles ikke. Går an å ta visse forhåndsregler.

 

-Thelle-

Lenke til kommentar

Jeg er også svært skeptisk til D-link, har vært borti massevis av 624+ med bare kluss, også flere 624, selv om disse har vært litt bedre. har også to D-Link gigabit svitsjer hjemme som må restartes med ujevne mellomrom, mens en tredje linksys gb svitsj ALDRI gir meg noensomhelst slags problemer.

Når det er sagt så har jeg også vært borti min del av Netgear routere med problemer..

Lenke til kommentar

Har også hatt dårlig erfaring med en D-link 624 og en D-link switch, men har ikke lyst å dømme dem nedenom og hjem allikevel. Er mange som skriver mye fint om den 4300 ruteren deres, og jeg er lysten til å gi dem en sjanse til. Men mener å ha hørt rykter om at denne ruteren ikke fungerte så veldig bra sammen med Lyse fiber bredbånd? Noen som har noe kjennskap til dette? Eventuellt egne erfaringer?

 

Setter pris på all tilbakemelding. På papiren ser vertfall D-link 4300 ut som en veldig bra ruter :)

 

Vinci

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...