Gå til innhold

Ekstra minne på FSC 1437G


ratata

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke satt meg inn i hva som finnes under huven på 1437, men til bærbare generelt er det ram av typen SO-DIMM DDR (på noen nyere DDR2), og PC-nummeret (som angir hastigheten) må være riktig, det være seg PC2700 (333 MHz), PC3200 (400 MHz) osv. om det ikke er oppgitt i noe skriv som kom med maskina finner du det sannsynligvis under spesifikasjonene som nettbutikkene som selger maskina oppgir.

 

Når det gjelder hvilke merker av ram som duger til bærbare er jeg helt blank - har aldri hatt behov for å oppgradere og dermed ikke satt meg inn i hva man bør gå for.

Lenke til kommentar

M1437G kommer med de sjeldne modulene SO-DIMM DDR2 PC3200. Jeg har imidlertid satt inn to SO-DIMM DDR2 PC-5300 moduler, og det fungerer utmerket. Med de medfølgende modulene får man heller ikke utnyttet hovedkortets kapasitet fullt ut, da det støtter opp til 533Mhz moduler (de medfølgende er 400Mhz).

Lenke til kommentar

Ja det er riktig. De modulene jeg har satt inn støtter 667Mhz, men kjører på 533Mhz. Når det gjelder CL-verdiene er det veldig marginalt og det skal mye til for at man vil merke noe i vanlig bruk. Greit nok at benchmarktester gjerne kan si noe annet, men når alt kommer til alt, så er opplevd ytelse relativt lik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...