Gå til innhold

Når går minneprisene ned?


Hellemyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi der visste de det på forhånd, den er jo nylansert e6300 så der har de høy produksjon.

vet ikke hvorfor du trekker inn pentium d... men den er jo rimelig utdatert på grunn av c2d. derfor vil de sette prisen veldig ned på den, for å selge resten.

husk at det er konkurranse mellom amd og intel!

 

ram produksjonen er på FULL derfor vil det nok bli et lite overskudd av brikker til våren, etter julerusjet

Lenke til kommentar
Men hva med andre data deler, som cpu? 1500 for en e6300 som yter som bare det, eller 900 for en pentium D Dual core, hvorfor har ikke de prisene skutt opp?

7177046[/snapback]

I CPU-markedet herjer det jo en priskrig av de sjeldne. AMD har det svakeste produktet, og har vært tvunget til å kutte prisene. Men det gjør dem jo forholdsvis konkurransedyktige i budsjett-segmentet, derfor kan vel heller ikke Intel ta for mye for sine produkter.

 

På minnesiden har vi nok sett et prissamarbeid etter at AM2 og Core2 kom, fordi etterspørselen naturligvis økte. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor prishoppet også har smittet over på DDR1. Jeg tror nemlig de fleste som skal oppgradere ville valgt AM2 eller Core2 selv om DDR1 hadde vært billigere enn DDR2.

Lenke til kommentar
men er ikke ddr2 billigere å lage enn ddr1?

lurer på om jeg hørte det et sted...

kanskje det er så få ddr1 brikker i produksjon at det skal lite etterspørsel til før de stiger i pris?

7177595[/snapback]

Jo, det ble ihvertfall sagt i DDR2s barndom at spesielt høykapasitets-chiper var rimeligere å produsere.

 

Jeg tror du er inne på noe i det andre du sier, og det er jo ganske paradoksalt. DDR2 er dyrt fordi etterspørselen er høy og DDR1 er dyrt fordi etterspørsel/produksjon er lav :ohmy:

Lenke til kommentar

Aha, er det derfor ja, mente jeg leste et sted her at det er pga stor etterspørsel jeg.

 

Har med etterspørselen og mengden minne som blir produsert å gjere, men kvifor dette ikkje gjeld andre komponenter forstår eg ikkje. Kan ikkje hugse at prosessorar svinger opp og ned som minnet gjer.

7021376[/snapback]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Minneprisene har historisk alltid variert betydelig (opp/ned) etter forhold som nevnt over her (tilbud/etterspørsel, tilgang på råvarer for produksjonen).

Det som da også følger er prisene på bruktmarkedet..

Ikke mange "gode deals" der lenger.. .)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...