Gå til innhold

XP1800 låser seg


Anbefalte innlegg

Har jo satt sammen nytt hovedkort/CPU. Til min store fortvilelse så låser den seg jo hele tiden. Når jeg har spillt i 10-15 min i noen spill så henger den seg så jeg må restarte.

 

Jeg fikk rettet opp ett problem ved å slå av automatisk restart i XP. Men den låser seg fortsatt i WinXP og Win98se. Hadde planer om å kjøpe nytt powersupply, altså 350 istedenfor 250. Kan dette hjelpe.

 

Idle: 38, Max: Ca 48.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har byggd videre på pc'en min, så alle de riktige driverne er der. Har detonator 21.83, riktige lydkortdrivere osv.

 

Det kommer forresten en blåskjerm hvor det står at nv4_disp klikka. Denne filen er fra detonator driverne. Prøvde å reinstallere driveren, men det hjalp vedlig lite. Skulle ikke behøve å bytte. Har spill dette spillet i et år uten klikk på det gamle hovedkortet.

 

Jeg får nok prøve noen alternativer: annen skjermkort driver, vet ikke om det hjelper å sette ned spenningen på cpu'en.

Lenke til kommentar

Ettersom jeg hadde samme problemet å slet i en måned eller mer for å løse det, må jeg jo bare prøve å hjelpe deg litt :wink:

"nv4_disp loop'en" er ett ganske kjent problem, leste ett sted att microsoft hadde fått inn 8000+ meldinger om slike feil.

Men ihvertfall, det de handler om er att skjermkortet kommer inn i en loop som den ikke kommer ut av, og så kræsjer hele maskina etter noen sekunder.

Det mest trolige er vel att du kjører Win Xp og att du har ett VIA-basert hovedkort.

Hvis du ser litt på forumet hos via her:

http://forums.viaarena.com/categories.cfm?catid=13

så finner du ihvertfall folk som har noe lignende problemer som deg.

Jeg må bare få si att det som har kommet der ennå, hjelpte ikke meg.

Det har også kommet noen nye 4 in 1 drivere der som du bør sjekke (hvis du har ett VIA-basert HK).

 

Det som hjelpte meg var å oppgradere biose'n (Hvorfor tenkte jeg ikke på det før? Hadde kommet 8 oppdateringer...).

 

Så du bør sjekke hvis du har den nyeste biosen, evt prøve å få litt hjelp hos via.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Og vis ikke det ZyberZone fortalte deg hjelper så bytt strømfosyning !

en 250 W er som regel for lite til en Athlon over 1 GHZ med litt skaer og ting i maskinen spesielt vis du sammtidig har ett kraftig grafikkort.

Selv hadde jeg en 250 W , måtte bare kjøpe meg 350 W etter en masse problemer :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...