Gå til innhold

Gothic III Main Quest Line kan brytes *Spoiler*


Anbefalte innlegg

Har spilt et stykke nå og leste om dette på et annet forum, men da var det allerede for sent.

 

Du kan som kjent frigjøre byene fra Orcs og Rebels vil flytte inn.

Dette er både morsomt og det bringer inn cash.

Men tar du over MER enn tre byer inkl. Ardrea (dvs. Ardrea og to til. En mer vil utløse mistankene mot deg), vil Orcs høre om dette og lederne i de andre byene vil mistenke "all morras" og vil angripe deg om du går inn til dem.

 

Det er mulig at spillet kan fullføres, men du vil gå glipp av mye quests og annet godis på veien.

 

Dette er litt rart med tanke på at spillet lar deg tro at frigjøringene er noe som skal tas underveis, ettersom du Må ta Ardrea i begynnelsen.

 

Jeg frigjorde desverre Ardrea, Cape Dun, Faring og Montera og da var det kjørt.

Hashishin står jo i ledtog med Orc'ene og de vil også bli sure dersom du lager for mye bråk med Orcs. Selv om jeg ikke selv har merket noe til dette.

 

Jeg ble så sur at jeg benyttet meg av permanent potion exploit'en og gikk amok en stund.

 

 

 

 

Permanent potion bug er en exploit som brukes som følgende:

Åpne inventory med "I".

Drikk (f.eks) en strength potion.

Følg med på strengthen din.

Idet den går opp med to poeng lukker du inventory med "I" umiddelbart.

Da vil potionen bli brukt, men ikke forsvinne fra inventory.

Dette kan gjøres til du er fornøyd med statsen.

 

Exploiten fungerer med alle "consumables" med permanent effects som

Dragonroot

Goblinberry

Permanent potions av alle slag

Stones og bøker som gir + i ancient knowledge.

 

Denne kan være grei for de som runder det for andre gang eller vil "leke" litt.

Jeg fraråder folk fra å bruke den første gang de spiller da det vil ta all morro og spenning ut av spillet. (dette har jeg erfart med tidligere spill)

 

 

 

 

Penger kan du skaffe på denne måten.

 

 

 

 

Finn en NPC med et sett dyr sword/shield/armor og bank vedkommende opp.

Eksempelvis Hunteren Jens utenfor Cape Dun.

Loot ham. Quicksave. Quickload. Rinse and repeat.

(Har ikke brukt denne selv av årsakene nevnt under permanent potion exploiten.

Bruk på eget ansvar :) )

 

 

 

 

Nå skal jeg ta en liten pause. Kjøpe en drittkraftig pc og starte på nytt.

For dette spillet er genialt. :)

 

Edit: Byttet spoilermodus (mislykket. Det får stå som det gjør)

Endret av Vt-iversen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes det er ganske naturlig att slikt skjer jeg da. Spillet har jo reklamert med att allt du gjør skal ha noe å si, da burde jo folka bli misstenkelige om slike ting skjer. Har ikke hatt så mye tid til og spelle enda så jeg har ikke funnet ut om det samme gjelder andre veien enda, men jeg håper nesten det. Har kværka to rebell baser, så resten av rebellennne burde bli mer forsikitig nå håper jeg. Mest naturlig slikt.

Lenke til kommentar

Jupp, eg gjekk i denne "fella". Eg hadde ein mistanke når eg fekk "advarselen" frå Umbrak etter å ha teke over Montera, men trudde det skulle gå bra. Etter å ha blitt angripen av Grok i Geldern, forsto eg at eg hadde eit problem, men trudde at det ville ordne seg ettar å ha snakka med Xardas og gjort meir for byen (las noko om det på eit forum). Brukte eit par dagar på å finne Xardas, berre for å finne ut at det ikkje hjalp.

 

So no har eg bestemt meg for å laste inn eit savegame frå før opprøyret i Silden. Vanlegvis når noko slikt skjer, blir eg veldig sint, men av ein eller annan grunn kjennest det heilt greit. :)

 

Dei har i alle fall hold fast på tradisjonen med at valga du gjer skal spele ei rolle.

 

Er forøvrig ganske sikker på at du stadig kan fullføre spelet. Skulle det ikkje vere mogleg å gjere det sjølv om du har kverka samtlege NPCar?

 

Kay

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er naturlig og realistisk. Men du blir ledd til å tro at dette er en naturlig gang i spillet. Velg side og hjelp faksjonen underveis.

Du blir jo tvunget til å ta over ardrea og jeg fikk aldri senere noe advarsel om at dette ville ødelegge for videre progresjon med orcs i de andre byene.

Det er sykt mange som har gått i denne fella om man leser litt på andre fora.

Lenke til kommentar
Bug?

 

Er vel ikke så rart at orcene ikke vil ha noe med deg å gjøre når du driver å dreper dem og tar tilbake byene fra dem?

7177698[/snapback]

 

Det finnes ikke noe telefon/internett/whatever, så er jo rart at du kan gå fra en by du har erobret, til en du skal erobre, og de vet at du skal ta dem før de kommer dit.. Viser ikke mye om realisme det da...

Lenke til kommentar
Det finnes ikke noe telefon/internett/whatever, så er jo rart at du kan gå fra en by du har erobret, til en du skal erobre, og de vet at du skal ta dem før de kommer dit.. Viser ikke mye om realisme det da...

7184024[/snapback]

Det ville vore mykje meir urealistisk om dei ikkje visste at noko foregjekk. Desse byane ligg jo ikkje kjempelangt frå kvarandre, og om du kan gå frå ein til ein annan, er det overveldande sannsynleg at andre kan det òg. Det ville vore rart om der ikkje var noko kontakt mellom nabobyar. Og kva med dei orkane og leigesoldatane som flyktar når du har teke over ein by (det er dei som gir deg dei mange små XP-bonusane som rullar over skjemen)?

 

Dessuten veit dei ikkje at DU skal ta dei. Dei veit at eit eller anna menneske driv og startar opprøyr. Sidan du er ny, tilsynelatande sterk, og dukka opp kort tid etter dei mista kontakt med nabobyen, er det ikkje reaksjonen deira so ulogisk.

 

Kay

Lenke til kommentar
Vil det si at ettersom jeg har rensket ut alle menneske byene for orcer, klarer jeg ikke å fullføre main quest?

7214321[/snapback]

Det spørs hvor mange du har tatt. du kan ta tre byer inkludert ardrea. frigjør du den fjerde er det for seint. Da vil ingen orc leadere prate med deg lenger og mange har erfart at du ikke kommer så stort lenger.

 

Det lønner seg å queste ferdig først

Lenke til kommentar
Vil det si at ettersom jeg har rensket ut alle menneske byene for orcer, klarer jeg ikke å fullføre main quest?

7214321[/snapback]

Det spørs hvor mange du har tatt. du kan ta tre byer inkludert ardrea. frigjør du den fjerde er det for seint. Da vil ingen orc leadere prate med deg lenger og mange har erfart at du ikke kommer så stort lenger.

 

Det lønner seg å queste ferdig først

7242647[/snapback]

 

Har snakka med kongen etter jeg hadde frigjort midlands for orcer, så har vel renska rubbel å bit for å si det sånn

Lenke til kommentar

Om jeg forstår dette rett, kan man maks overta tre byer uten å bli fiender med orcene. Da lurer jeg på om det er noen byer i spillet man overta som en del av mainstoryen? Har for øyeblikket bare overtatt Ardea og Cape Dun, ettersom jeg leste denne threaden. Men kunne tenkt meg å gjøre en til.

Lenke til kommentar
Om jeg forstår dette rett, kan man maks overta tre byer uten å bli fiender med orcene. Da lurer jeg på om det er noen byer i spillet man overta som en del av mainstoryen? Har for øyeblikket bare overtatt Ardea og Cape Dun, ettersom jeg leste denne threaden. Men kunne tenkt meg å gjøre en til.

7263512[/snapback]

Du kan ta over en til. Ardrea+2. Da vil du få et hint av neste Orc chief du møter om at en "morra" driver å tar tilbake byene. Men tar du over fler vil den neste Orc Chiefen mistenke alle morras (deg) og du blir kjeppjagd.

 

At du skal gjøre som du vil er jo meningen med spillet. men jeg vil anbefale å vente med å utslette Orcs (eller rebels, om du er den typen) til du syns du har questet nok.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei og hopp.. Jeg har frigjort Cape Dun, Ardea og har tenkt til og frigjøre Silden, men Umbrak eller hva han heter sa noe om at morras gjør oppgjør. Og dette syns jeg er litt rart da dette blir den 3 byen jeg skal prøve og overta. Jeg har også vært innom Montera, men der drepte jeg rebels i stedenfor. Og en ting til, er den rebelcampen i nordmarpasset fra silden Okara? Om ikke kan noen ta et bilde og "painte" hvor det er ?

Lenke til kommentar

Løsningen er enkel: hold dere unna orc chiefene...

Jeg har tatt over Ardea, Silden, Trelis, Montera og Gotha. Ingen orcer løper etter meg av den grunn. Jeg kan ennå queste så mye jeg vil i de restrerende orc-byene. Dessuten er jeg temmelig sikker på at å være på god fot med orcene ikke har noe å si for mainquestet.

Lenke til kommentar

Silden...

Du kan få orc-shamanen (var det han som het Grompel?) til å vise deg hvor rebel-camp er (ikke Okara). Du må dog først skaffe deg adgang til bykjernen, så du må vinne arena, skaffe vakter, bære ved og fisk osv. Når sjefen gir deg oppdrag å drepe rebelsene, får du vite at Grompel kan vise veien.

 

Men ellers er ikke de så vanskelig å finne. Du bare går inn i skogen bak Silden, mellom steinsirkelen og den øverste byporten, så tar du stien litt opp og finner de første rebelsene. Også rebel-spionen i byen kan fortelle hvor du finner dem.

 

Jeg har mistanke at hvis du dreper orcene selv, da blir det opprør (slavene hjelper deg), men det blir ikke "organisert revolusjon" og kanskje derfor er det greit for andre orcer. Eller kanskje veier høy rep opp mot frigjorte byer? Jeg hadde frigjort Ardea, Montera, Cape Dun, Geldern, Trelis, Gotha og Silden, og likevel var jeg velkommen i Faring.

 

Samtidig angrep Rhobar meg, selv om jeg bare hadde "frigjort" Nemora, Okara og Reddock. Da var jeg pent nødt til å frigjøre Vengard også :tease:

Lenke til kommentar
Okok, takk. Så i teorien kan jeg frigjøre alle byene bare jeg ikke snakker med ork chiefene for da løper de etter meg?

7483798[/snapback]

 

Jeg har faktisk ikke prøvd å snakke med noen orc chiefs, men jeg regner med at de kommer løpende da, ja. Har ikke hatt noe som helst problem med de andre orcene (unntatt de i Nordmar).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...