Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Og det er ikke synsing vi bedriver, som en kan kalle de fleste norske "testene" for, men fakta fremhentet ved bruk av vitenskapelige metoder og avanserte tekniske systemer.

7182768[/snapback]

Jøsseball! Høres ut som en urkjedelig jobb egentlig (jeg vil heller fotografere enn teste ut i fra objektive kriterier), men hvor kan jeg lese disse testene? Jeg tror ikke påstanden din om at de fleste norske tester er synsing er særlig kontroversiell. ;)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er nå på hjemlige trakter en snartur, men vanligvis er jeg i Osaka, her jeg hatt tilhold de siste 18 årene, før det var jeg 13 år i samme firma i USA, et selskap som gjør testing av eletronikkprodukter for det amerikanske marked.

Vi er ca 70 personer, hvorav jeg er blandt de åtte som kun tester fotoutstyr. Og det er ikke synsing vi bedriver, som en kan kalle de fleste norske "testene" for, men fakta fremhentet ved bruk av vitenskapelige metoder og avanserte tekniske systemer.

Og ja, jeg har K10D samt mange andre camera som folk i Norge ikke engang viste eksisterte, samt flere som snart kanskje kommer på det norske markedet.

7182768[/snapback]

 

Det er mange ting ved et kamera som ikke kan måles med noen instrumenter. :)

Endret av Marley
Lenke til kommentar

Det er mange ting ved et kamera som ikke kan måles med noen instrumenter. :)

7185181[/snapback]

 

 

Jøss, etter over 30. års erfaring med å teste camera mener jeg å vite hvordan jobben skal gjøres. Under alle omstendigheter er det ikke testers private tanker som fremheves. Selv ergonomi kan verifiseres om du ikke viste det.

Lenke til kommentar

Jøss, etter over 30. års erfaring med å teste camera mener jeg å vite hvordan jobben skal gjøres. Under alle omstendigheter er det ikke testers private tanker som fremheves. Selv ergonomi kan verifiseres om du ikke viste det.

7185615[/snapback]

 

Jeg snakker om den generelle følelsen man får av å holde i kameraet.

 

 

Så du har altså fasitsvaret på alles spørsmål om hva slags kamera de skal ha?

Lenke til kommentar

Så du har altså fasitsvaret på alles spørsmål om hva slags kamera de skal ha?

7186366[/snapback]

 

Synes ærlig talt du skulle lese siste innlegg fra meg en gang til, så ser du at jeg skriver at det er ikke testers private tanker som skal publiseres i en test, men det kan godt gjøres i en brukerundersøkelse. Dette er to vidt forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Hvor er testene dine Laban, som slår KO på alt annet? Har du en link til nettstedet?

Hvilke nettsted/magasin mener du/ditt firma, leverer pålitelige tester?

 

"...samt mange andre camera som folk i Norge ikke engang viste eksisterte, samt flere som snart kanskje kommer på det norske markedet."

 

Du skulle vel ikke tilfeldigvis ha en Canon 3D liggende i skuffen? ;)

Lenke til kommentar
Hvor er testene dine Laban, som slår KO på alt annet? Har du en link til nettstedet?

Hvilke nettsted/magasin mener du/ditt firma, leverer pålitelige tester?

 

"...samt mange andre camera som folk i Norge ikke engang viste eksisterte, samt flere som snart kanskje kommer på det norske markedet."

 

Du skulle vel ikke tilfeldigvis ha en Canon 3D liggende i skuffen? ;)

7186691[/snapback]

 

Du skal ikke prøveå gi inntrykk av at jeg har sagt noe annet enn det jeg har, jeg har ikke nevnt at de testene jeg er med på slår KO på alt annet, men er fristet til å hevde at dette er typisk for det som serveres her på forumet, slenger ut ord i hytt og pine uten å forstå sammenhengen av de.

Testene jeg snakker om er for USA og gjøres på oppdrag fra de forskjellige importører, og de er oppdragsgivers eiendom. Dette er ikke noen sammenligningstester, cameraene blir ikke satt opp mot hverandre, men alle testes utfra fastsatte prosedyrer som er lik for alle tester innfor hver produkttype.

Igjen, dette er ingen synsing og heller ikke sammeligninger, men kun fakta om hva de forskjellige produkter står for.

Har desverre ingen EOS 3D, og som du sikkert er klar over var dette bare en rumor. Det skal også sies at det finnes øyestyrte DSLR, men tror ikke de er på det norske markedet.

Lenke til kommentar
[...] Det skal også sies at det finnes øyestyrte DSLR, men tror ikke de er på det norske markedet.

7187152[/snapback]

Kommersielt tilgjengelig på det japanske markedet, eller prototyper for evaluering? Jeg stiller meg sterkt tvilende til at det første kan være tilfelle uten at nyheten har nådd Vesten, med mindre det selges av et lite nisje-firma til ågerpris.

Modifisert film-SLR, evt. fra 3. part, slik Kodak og Fuji gjorde på 90-tallet? Produsent og modellbetegnelse?

Lenke til kommentar

...og hvor har Hr. Laban fått sin K10d fra?

 

Er nå på hjemlige trakter en snartur, men vanligvis er jeg i Osaka, her jeg hatt tilhold de siste 18 årene, før det var jeg 13 år i samme firma i USA, et selskap som gjør testing av eletronikkprodukter for det amerikanske marked.

Vi er ca 70 personer, hvorav jeg er blandt de åtte som kun tester fotoutstyr. Og det er ikke synsing vi bedriver, som en kan kalle de fleste norske "testene" for, men fakta fremhentet ved bruk av vitenskapelige metoder og avanserte tekniske systemer.

Og ja, jeg har K10D samt mange andre camera som folk i Norge ikke engang viste eksisterte, samt flere som snart kanskje kommer på det norske markedet.

7182768[/snapback]

 

Og derfor har du valgt å kjøpe alle? Skulle tro at med slik kunnskap tilgjengelig, at man kunne finne seg en favoritt og holde seg til den?

Kult at du har fått kjøpe en K10D og da, hadde vært gøy å fått sett noen høy ISO bilder fra denne.

Lenke til kommentar

...og hvor har Hr. Laban fått sin K10d fra?

 

Er nå på hjemlige trakter en snartur, men vanligvis er jeg i Osaka, her jeg hatt tilhold de siste 18 årene, før det var jeg 13 år i samme firma i USA, et selskap som gjør testing av eletronikkprodukter for det amerikanske marked.

Vi er ca 70 personer, hvorav jeg er blandt de åtte som kun tester fotoutstyr. Og det er ikke synsing vi bedriver, som en kan kalle de fleste norske "testene" for, men fakta fremhentet ved bruk av vitenskapelige metoder og avanserte tekniske systemer.

Og ja, jeg har K10D samt mange andre camera som folk i Norge ikke engang viste eksisterte, samt flere som snart kanskje kommer på det norske markedet.

7182768[/snapback]

 

Høres jo ut som en ganske interessant jobb. Ikke minst å reise verden rundt og oppleve forskjellige kulturer og slikt. :) Si ifra hvis dere trenger en testperson til!

 

Sånn rent objektivt sett, hvilket kamera ville du personlig anbefalt da, utifra dine egne testresultater? Om vi sier 10,000 kr klassen inkl objektiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...