mirene Skrevet 26. oktober 2006 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har 2 Lacie 2TB eksterne disker. Når en får melding om "cluster error" og cross linka filer,selv etter formatering. Er det da Hardiskene som det er feil på..og de må byttes ? Takker for alle svar.
Skofus Skrevet 26. oktober 2006 Skrevet 26. oktober 2006 Etter min erfaring fungerer det somregel fint å bytte disken(e)...
mirene Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Skrevet 26. oktober 2006 Etter min erfaring fungerer det somregel fint å bytte disken(e)... 7153455[/snapback] Det betyr altså at det ER fysisk feil på hardiskene ??
PerB Skrevet 26. oktober 2006 Skrevet 26. oktober 2006 Crosslinked betyr at deler av 2 eller flere filer tilsynelatende ligger på samme cluster på harddisken. Dette skyldes feil i filallokeringstabellen som sier hvor filene ligger. Dette skyldes normalt ikke fysisk harddiskfeil.
mirene Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Skrevet 27. oktober 2006 Crosslinked betyr at deler av 2 eller flere filer tilsynelatende ligger på samme cluster på harddisken. Dette skyldes feil i filallokeringstabellen som sier hvor filene ligger. Dette skyldes normalt ikke fysisk harddiskfeil. 7153778[/snapback] Men...Hvorfor får jeg disse meldingene ETTER at jeg har formatert hardisken !! Har prøvd å formatere både med PartitionMagic 8.0 og vanlig Windows formatering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå