Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Telenor ADSL MAX


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, før jeg ringer telenor kundeservice prøver jeg meg frem på egen hånd først. Har fått den MAX linja fra telenor, 12mbit i og med at sentralen ikke klarer å gi mere.

 

Nå i dag merket jeg brått at linjen var litt tregere enn normalt. Målte den og fikk frem nesten 5mbit.

 

Logget meg inn på routern og sjekket

DSL Connection og der står det følgende:

 

Uptime: 0 days, 0:03:33

Modulation: G.992.5 Annex B

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 517 / 4.871

Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00

 

 

Normalt stod det noe med 855/ 12.500 før. har prøvd å resette modemet osv. Tatt ut strøm og alt det der.

 

Er det bare å ringe telenor å sjekke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tingen er at jeg sjekket opp hos telenor sine sider, der står det at vi har 12mbit linje. Får vel ringe kundeservice å høre :D

Skrevet
du MÅ ha et adsl modem som støtter adsl2, ellers går det ikke. speedtouch 546t2 støtter adsl2

7141865[/snapback]

TU G.992.5 is an ITU (International Telecommunication Union) standard, also referred to as ADSL2+

 

Regner da med at han har et ADSL2+ modem, da det står at han har G.992.5 tilkobling

Skrevet

altså, jeg har jo hatt linja før da. Som sagt, jeg skrev jo at det skjedde nå nylig!

 

Les hva jeg skriver før man poster da, det er ganske lurt!!

Skrevet

Telenor kan redusere ydelse på linjen hvis de ser at det er unormal trafikk på linjen (virus e.l.) Sjekk på din telenor email-konto elelr med kundeservice om dette er årsaken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...