Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spill starter fint men går tregt etter en stund?


Anbefalte innlegg

Har fått meg et snodig problem. Viss jeg starter opp maskinen og starter opp et spill med en gang så funker spillet kjempe flott (BFME2) men etterhvert så begynner spillet og gå tregere og tregere.

Pcn har satt recommended settings på Ultra High men jeg spiller med high og litt lavere itilfelle det skal skje mye på en gang. En måte og se på om spillet kommer til og hakke er når jeg kommer til menyen og se om bakgrunnen hakker eller går seint og meny knappene går seint. Egentlig skal dette gå helt smooth....

 

Også prøvd med reinnstalering av spillet men ikke noe nytte. BF2 og gikk tregt (her må jeg skru av den ene coren)

 

Har:

AMD 64 X2 4200+

2gb Ram

Geforce 7800 GT

Abit KN8 SLi

 

Har også opptatert windows, har de nyeste nvidia skjerm- og hk drivere.

 

Har også kjørt virus tester av både Norton, NOD32 og AVG og ingen virus.

Fjernet det lille av spyware også med forskjellige anti-spyware produkter.

 

Noen som har vært borti noe slikt?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Har også det samme problemet i Battlefield 2 for tiden.

Viss jeg restarter pcn og starter og spille så loader spillet kjempekjapt og spillet går kjempe smooth, men plutselig så begynner spillet og lagge mer og loader seinere.

 

Merkelig for jeg hadde en periode der alt funket kjempefint og alt gikk greit..... :\

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Okei da har jeg mye mulig funnet ut hva som er problemet og jeg mener jeg har løst det og!

 

Som sagt så starter spill osv helt flott i begynnelsen men etter en stund, kan variere, så begynner spillet og lagge mer osv. Dette skjer mer på de nyeste spillene og ikke slik som cs 1.6 osv som ikke krever så mye.

 

Problemet tror jeg låg i BIOS faktisk. Jeg mistenkte at det kunne enten være et varmeproblem på skjermkort eller cpu og jeg gikk inn i BIOS for å skjekke.

Der stod vifte innstillinga på 70% fart og det var en annen sak, tror det var noe varmegreier som da hang sammen med 70% fart greie. Jeg tror dette er noe sånn "cool n quiet" funksjon som skal gjøre at pcn går mer stille.

Men jeg tok da og skiftet 70% til disabled og restarta. Føler at pcn kan bråke litt mer (kan hende det bare er meg) men nå har jeg ikke opplevd den samme laggen.

 

Så viss det er noen andre som sliter litt så sjekk om pcn har på noe "cool n quiet" på vifter osv :)

Lenke til kommentar

qool and quiet, reduserer hastigheten på prosessoren din for å spare strøm og bli kaldere, men den klokker seg opp igjen med en gang du begynner å bruke tyngre programmer eller spill da.... tror ikke det har noe med denne å gjøre, med mindre det er noe feil der da...... men temper er det på pcen når du spiller da og temper når du idler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...