Penneknekt Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Hei! Jeg er på jakt etter ny datamaskin. Bruksområde: Foto- og videoredigering, spill, diverse kontorarbeid Pris: Maksimalt 20.000 kroner Kort sammendrag: Har valgt Core 2 Duo E6600, virker som det beste prosessorvalget om dagen. Skjermkortet, et XFX 7950 GT, har fått mye skryt, blant annet i en test på Hardware.no. Disse to komponentene ønsker jeg ikke å bytte ut. Er ellers åpen for forslag. Jeg trenger først og fremst hjelp til følgende: Prosessorvifte: Ser Zalman får mye skryt, men har ikke så god greie på vifter. Usikker på om Zalman har vifter som passer på hovedkortet jeg har valgt. Kan også bli aktuelt å overklokke prosessoren (Core 2 Duo E6600) littegrann. DVD-brenner: Er Samsung-brenneren jeg har valgt ok? (Se link under) Lydkortet: Er hovedkortets integrerte lydenhet god nok til å drive høyttalerne jeg har valgt? (Se link under) Systemdisk: Er den minste WD-disken jeg har satt opp en god og stabil systemdisk? Ønsker ikke å bruke 2000 på en versting-modell. Andre innspill er velkomne, det foreløpige oppsettet mitt finner dere her.
Brian Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Hei! Jeg er på jakt etter ny datamaskin. Bruksområde: Foto- og videoredigering, spill, diverse kontorarbeid Pris: Maksimalt 20.000 kroner Kort sammendrag: Har valgt Core 2 Duo E6600, virker som det beste prosessorvalget om dagen. Skjermkortet, et XFX 7950 GT, har fått mye skryt, blant annet i en test på Hardware.no. Disse to komponentene ønsker jeg ikke å bytte ut. Er ellers åpen for forslag. Jeg trenger først og fremst hjelp til følgende: Prosessorvifte: Ser Zalman får mye skryt, men har ikke så god greie på vifter. Usikker på om Zalman har vifter som passer på hovedkortet jeg har valgt. Kan også bli aktuelt å overklokke prosessoren (Core 2 Duo E6600) littegrann. DVD-brenner: Er Samsung-brenneren jeg har valgt ok? (Se link under) Lydkortet: Er hovedkortets integrerte lydenhet god nok til å drive høyttalerne jeg har valgt? (Se link under) Systemdisk: Er den minste WD-disken jeg har satt opp en god og stabil systemdisk? Ønsker ikke å bruke 2000 på en versting-modell. Andre innspill er velkomne, det foreløpige oppsettet mitt finner dere her. 7135672[/snapback] Som cpu kjøler anbefaler jeg zalman, eller thermaltake big typhoon som jeg har. den kjøler meget godt. Hvis du liker litt god lyd, anbefaler jeg deg å kjøpe et nytt lydkort. For eksempel dette: LINK men ville ikke ha bestilt fra shg som har den så billig. Endret 23. oktober 2006 av Brian_N
Penneknekt Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Skrevet 23. oktober 2006 Men hvilke Zalman-vifter passer til det aktuelle hovedkortet, Asus P5B DLX?
Penneknekt Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Skrevet 24. oktober 2006 Er kabinettet stort nok til å sikre god lufting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå