Gå til innhold

Hvilken hardware påvirker loadetiden mest i BF2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har som fersking i BF2 blitt litt hektet, selv om jeg ikke lever så lenge om gangen ;-)

Men irriterer meg litt over at det tar så lang tid å gå inn på et brett.

Først lang lastetid med rendering, geometri og alt det som sikkert har med grafikken å gjøre, så en lang tid med verifying data.

Hva er det som har mest betydning hvis jeg vil korte ned den tiden?

Ser ikke ut til at instillingene på grafikken (low/mid/high) virker inn på dette.

Har et system med socket939, Athlon64 3700+, 1Gb DDR minne og Geforce 6800GS skjermkort.

Ikke topp maskin, men burde jo være grei nok.

Slik jeg tenker så er det prosessor/minne som vil ha mest å si for oppstarten av spillet, mens skjermkortet har mere å si for flyten i selve spillet.

Har settinger stort sett på high, og bevegelser i selve spillet flyter helt greit synest jeg.

Skulle gjerne fått dette litt raskere, spiller med en som har helt ny maskin, han har omtrent løpt over halve map'en før jeg kommer meg inn.....

Noen tips til hvilken flaskehals som er trangest hadde vært fint...

Nettulf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merka stor forskjell da jeg bytta ut en gammal 7200 disk med 2mb cahce til en 250 sata med 16 jeg :!:

ps: skulle teste den nye datan med en gammel hdd til jeg fikk sata`n:P

Men cpu/ram, jo bedre jo raskere

Skrevet

Ikke rart kompisen min med sin nye Dell og 4Gb DDR2 RAM samt Intel Core2 Duo er ferdig å spille en runde før jeg kommer inn da altså....

Synd RAM prisene har steget så mye i det siste.

Noen som har hørt rykter om når de vil krype ned igjen?

Pleier jo ofte å stige litt etter sommeren og utover høsten, før de faller igjen.

Da regner jeg med skjermkortet ikke har noe å si på akkurat den delen, så får jeg skru opp klokken litt på min Athlon64 3700+, samt skaffe noe mere RAM.

Nettulf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...