Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kun strømmen som slår seg på...


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en 4 år gammel elitegroup stasjonær som kun slår på strømmen, ingen ting skjer, skjermen som står i hvilemodus registrerer ikke at pc-en blir slått på og de vanlige lydene under oppstart kommer ikke.

 

Ingen hardware er innstalert den siste tiden og kun et program(produsert av Microsoft) til qtek`en min som har blitt innstalert de siste dagene.

Har to minnekort, har byttet og tatt ut dem uten noe hell. Hovedkortet som har tatt kvelden? Begge minnekorta eller kan det være batterie på hovedkortet som har slukna?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk om harddiskene spinner. Gjør dem det er det sannsynligvis hovedkortet , gjør dem ikke det er det PSUen

7129483[/snapback]

 

Harddisken spinner, og nå startet faktisk marskinen opp i noen sekunder der den blant annet så hvor mye ram som var innstalert før den frøys igjen... nå er det tilbake til det gamle der skjermen ikke engang reagerer at marskinen blir slått på...

 

Er det større sansynlighet for at det er hovedkortet som har ryket og ikke CPU-en?

Ønsker å bruke minst mulig penger på å løse feilen...

Lenke til kommentar
Siden harddisken spinner lever PSUen ihvertfall. Virker som om det er enten kontakten fra PSU til hovedkort eller hovedkortet det er noe galt med

7146603[/snapback]

 

Tror jeg fant feilen.... har kjøpt nytt hovedkort og cpu og i det jeg skulle koble av det gamle hovedkortet fra strømmen så var flere av pinna på strømkontakten brent...

Om det er hovedkortet eller psu-en sin feil vet jeg ikke...

 

Har en eldre dell som støver, på kontakta fra psu-en til hovedkortet så mangler det en pin, om man setter kontakta på høykant så blir det rad to til høyra som mangler. Er det en pin som ikke er i bruk på nyere pc-er også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...