kyrsjo Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 Har slått kloa i en laptop, prøver å få mplayerplug-in til å spille film fra nrk.no på den, noe som funker flott på den stasjonære maskinen min. Har også testet laptoppen mot filmweb.no, det fungerer helt flott. Googlet og fant denne siden: http://home.att.net/~cherokee67/mediatests.html Viser seg at det er "embedded wmv" den ikke takler - vanlig vmw, embedded quicktime, etc. er ikke noe problem. Så kodekene er i orden... Det som skjer er at den begynner å buffre, så står det bare "connected", litt mer buffering, playing etc. - men den begynner aldri å faktisk spille den... Men dersom jeg høyreklikker og tar "copy url", så er det null problem å kjøre "gmplayer *url*"... Noen som vet hva problemet er?
hulahulag Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Hvis ikke det er viktig for deg at den er "embedded" i nettleseren, kan du prøve og sette "noembed=1" inn i ~/.mplayer/mplayerplug-in.conf.
RattleBattle Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Høyrekeklikk på configure og prøv med f. eks: xv som video output. Tror du faktisk må restarte browseren for at det endringene skal tre i kraft.
olear Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Endringer i mplayerplug-in krever bare refresh av siden.
Tafsen Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 Høyrekeklikk på configure og prøv med f. eks: xv som video output. Tror du faktisk må restarte browseren for at det endringene skal tre i kraft. 7136885[/snapback] Eg har same problemet, men det du sa hjalp desverre ikkje for meg =\
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå