Gå til innhold

Skifte Dell Dimesion 8400 kabinett?


Anbefalte innlegg

Heisann,

det har seg sånn, at broderen har en Dell D8400, som han gjerne vil skifte kabinett på. Har ikke så mye peiling på Dell, men når du åpner den er det som du åpner en cd, vet ikke hvordan å forklare(Men dere som har Dell vet hva jeg snakker om.) Så jeg lurte på en ting, er det mulig å skifte kabinett fra Dell? Passer Dell hovedkort til alle kabinett osv?

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg byttet kabinett på en dimension 3000....

 

De problemene jeg fikk da var:

 

-CPUen ble en del varm, men brukanes...(Fordi jeg ikke kunne bruke et slikt cover over cpu kjøleren)

 

- Det var ikke noe hull i hovedkortplata til CPUen så jeg brukte muttere under.(No problem egentlig...måtte bare finne noen muttere)

 

Det var vel alt....jeg vet ikke åssen en 8400 ser ut inne i den...Kan du poste noen picz?

 

Anbefaler at du får fiksa en ny cpu kjøler...(Dessverre er dette umulig)

(HKET VAR MINI ATX)

 

Btw så skal jeg få fikset et nytt kabinett til min nye Dell Dimension XPS Generation 5....

Lenke til kommentar
Heisann,

det har seg sånn, at broderen har en Dell D8400, som han gjerne vil skifte kabinett på. Har ikke så mye peiling på Dell, men når du åpner den er det som du åpner en cd, vet ikke hvordan å forklare(Men dere som har Dell vet hva jeg snakker om.) Så jeg lurte på en ting, er det mulig å skifte kabinett fra Dell? Passer Dell hovedkort til alle kabinett osv?

 

Takk

7122329[/snapback]

hvis du gidder kan du bygge om kabinettet

jeg holder på med det med et dell kabinett

Lenke til kommentar

Ta fatt Dremeln og kutt ut hovedkortplata som sitter i Dell-kabinettet. Så kan du overføre det til det nye kabinettet ditt.

 

Eventuelt bore hull i eksisterende hovedkortplate på ditt nye kabinett slik at du får festet CPU vifta skikkelig. Enda bedre er å bytte CPU vifte om du har plass til det.

 

Dell har spesialiserte og proprietære løsninger så da er du nødt for å regne med å modifisere litt på egenhånd. Når Dell ikke en gang bruker standard formfaktorer i sine maskiner så kan du ikke forvente annet.

 

 

Vi vil gjerne ha bilder selv om du finner en løsning. Vær så snil.

Lenke til kommentar

Kanskje denne tråden kan være til hjelp.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=367251&hl= er noen år siden da, men Dell er jo Dell.. Var ikke bare lett å skifte kabinett altså..

 

edit: så vidt jeg husker, og leser i tråden min så fikk jeg det til til slutt med litt modding og litt greier.. Men CPUvifta tror jeg blir tricky altså, hvertfall den jeg sleit med. Hva slags løsning er det på den hos deg? Kjøpte nesten alle nye komponenter nytt ikke så lenge etterpå uansett jeg da.. :p

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Dell er vel noe av det særeste du kan modifisere. Hvorfor de har lagt seg på ett så sært oppsett fatter ikke jeg.

 

Vet om flere som har forsøkt å modifisere sine Dell maskiner på ulike måter. Og de har stort sett gitt opp. Så om du ikke har peil nok så vil jeg anbefalle deg å la være.

 

-Thelle-

Lenke til kommentar

Har en 8400 selv og har lest på diverse Dell forum at dette ikke er helt enkelt.

 

Hovedkortet har vist festene på helt andre steder enn normalt (egen Dell standard), det samme med strømforsyningen. Og CPU-kjøleren passer bare i Dell HK/kabinetter (med mindre man er hendig med dremmelen.)

 

Hvis du googler litt finner du en del kreative ombygginger.

 

Resten er av innholdet er standard....

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...