Gå til innhold

Vil legge på meg, trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg er ~180 cm høy og veier 65-70 kilo :p (varierer faktisk veldig fra dag til dag..) Jeg kunne tenke meg å kanskje legge på meg litt, få litt muskler :D og trenger da litt hjelp. Trener Innebandy 5 ganger uka og pleier trene en halvtime/et kvarter mage, armer og bryst før jeg legger meg. Har aldri brukt noe proteintilskudd eller gainer.

 

Sånn som dette ser en vanlig dag ut for meg:

 

Frokost: (ca. 08.00)

1-3 Skiver avhengig av hvordan jeg føler meg.

1 glass vann.

 

Lunch: (ca. 12.00)

2 rundstykker / ostehorn

3 skiver (hvis jeg har giddet lage matpakke)

 

Lunch 2: (ca. 15.00)

~60g. Havregryn

2 skiver (ikke alltid)

2 egg (ikke alltid)

 

 

Middag: (ca. 18.30)

Vanlig norske greier

 

Kveldsmat: (ca. 23.00)

~60g Havregryn

2 skiver (men ikke hvis jeg spiste dette til lunch)

2 egg (men ikke hvis jeg spiste dette til lunch)

 

 

Noe jeg bør gjøre med kostholdet? Bør jeg begynne å bruke protein eller gainer? Isåfall, hvor mye? osv. osv. :p

 

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil tjene mye på å spise mer proteiner gjennom dagen, spesielt om kvelden etter treningen din. Pass på at det er bra med proteiner i middagen din også.

 

Innebandy 5 dager i uken = du brenner mye kalorier hver eneste dag.

 

Få i deg mer fett, ta deg et par skjeer olje opp gjennom dagen, dette vil du tjene mye på da jeg ikke ser noe som helst sunt fett i kostholdet ditt.

Lenke til kommentar

Løfter to 5 kilos manualer 2 x 100 reps fra helt strak arm, hengende nedover og så bøyer den helt inn (hvis dere forstår :p). Tar 3 x 30 reps sittups. Og muligens noen push-ups hvis ikke jeg er helt kjørt i armene av det andre :p Bryst vet ikke jeg helt hvordan jeg skal forklare jeg trener.. men blir iaffal veldig sliten i muskelen/-e og jeg tror d fønker ;)

 

MEn ville det lønne seg for meg å begynne å spise Gainer / proteinpulver? Har det noe for seg liksom? HVis ja, hvilke av de to?

Endret av lars16
Lenke til kommentar
Løfter to 5 kilos manualer 2 x 100 reps fra helt strak arm, hengende nedover og så bøyer den helt inn (hvis dere forstår :p).  Tar 3 x 30 reps sittups.  Og muligens noen push-ups hvis ikke jeg er helt kjørt i armene av det andre :p  Bryst vet ikke jeg helt hvordan jeg skal forklare jeg trener.. men blir iaffal veldig sliten i muskelen/-e og jeg tror d fønker ;)

 

MEn ville det lønne seg for meg å begynne å spise Gainer / proteinpulver?  Har det noe for seg liksom?  HVis ja, hvilke av de to?

7114889[/snapback]

2x100 5kg, hva er vitsen med det? Du får jo ikke bra peak på bicepsen av det, bedre å løfte tyngre med MYE mindre reps. Ville ikke akurat anbefalt det du sa. Du trener bare magen, armene hva med det andre? Du blir jo helt ødelagt i ryggen f.eks.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Legger du ikke på deg er det en ting som er galt:

 

Du spiser for lite i forhold til treningsmengden din.

 

Enten reduserer du kraftig på treningen, eller enda bedre, du begynner å spise mer.

 

For å klare å spise mer prøver du å spise til du er på grensen til å spy, etterhvert vil du øke mengden mat kroppen klarer å få i seg.

 

Du merker godt når du har nådd riktig matinntak, og jeg kan si deg at det du spiser idag er utrolig langt ifra å være nok. Vi snakker om det dobbelte, kanskje trippelte av dagens inntak.

 

Prøv å få i deg rundt 400g havregryn hver dag. Ta en skei olivenolje til hvert måltid.

 

Du kan eventuelt kjøpe en "gainer" som er en blanding av proteinpulver og karbohydratpulver. Gainer kan du bl.a få kjøpt på http://www.basicnutrition.no . Prøv typen "X-large"

Endret av E.T
Lenke til kommentar
Legger du ikke på deg er det en ting som er galt:

 

Du spiser for lite i forhold til treningsmengden din.

 

Enten reduserer du kraftig på treningen, eller enda bedre, du begynner å spise mer.

 

For å klare å spise mer prøver du å spise til du er på grensen til å spy, etterhvert vil du øke mengden mat kroppen klarer å få i seg.

 

Du merker godt når du har nådd riktig matinntak, og jeg kan si deg at det du spiser idag  er utrolig langt ifra å være nok. Vi snakker om det dobbelte, kanskje trippelte av dagens inntak.

 

Prøv å få i deg rundt 400g havregryn hver dag. Ta en skei olivenolje til hvert måltid.

 

Du kan eventuelt kjøpe en "gainer" som er en blanding av proteinpulver og karbohydratpulver. Gainer kan du bl.a få kjøpt på http://www.basicnutrition.no . Prøv typen "X-large"

7115828[/snapback]

 

HAr du prøvd denne gaineren, vet du om den smaker ok liksom? :p

Hva skal jeg spise mer av da? Og når?

 

Tusen takk for alle svar forresten! :D

Lenke til kommentar

Spis mer karbohydrat, fett og protein (dvs mer av alt). Ser ut som du har et minimalt proteininntak. Spis mer kjøtt, egg og fisk.

 

Angrer på at jeg anbefalte gaineren. Drit i denne og prøv å spis det du spiser idag, bare mye mer kjøtt og fisk samt trippelt så mye havregryn + en skei olje til hvert måltid.

Lenke til kommentar

Jo. Proteinpulver er også billigere.

Skal du bruke proteinpulver istedenfor mat bør du blande med melk eller mixe sammen med andre matvarer for å få i deg tilstrekkelig med andre næringsstoffer som fett og karbohydrat.

 

Et fint måltid utpå dagen kan F-eks være 1 liter melk, litt proteinpulver og en skei olivenolje.

 

Til frokost og timen etter trening vil du trenge mer karbohydrater. Her kan du Feks ta 2-3dl havregryn blandet med en proteinshake.

Endret av E.T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...