Gå til innhold

Hei Har fått oppdrag om å lage en hjemmeside! NH


Anbefalte innlegg

Dette er min første oppdrag EVER . Og jeg er ikke ferdig med videregående enngang disse HTML,CSS,PHP kodene kan jeg godt da. Men Hvilken program vil dere anbefalle meg . Dette bli en side med masse Dynamiske greier og med brukernavn og passord styr.

 

Kom med tips.

 

Ikke noe kød plzz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Smarty som template-motor for nettsidene mine. Dette gjør all oppdatering av HTML (bruk XHTML btw) meget enkelt, siden du lager array og variabler i php, og "sender" det til templates'ene.

 

Jeg kombinerer dette med jEdit og Dreamweaver,

notepad++ som tekst-editor er også bra.

 

Sørg for teksteditor som farger ulike elementer av koden, og skaff deg GODE rutiner for filstruktur og utseende av kode. God dokumentasjon i koden av stikkordform er også å anbefale.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Dette er min første oppdrag EVER . Og jeg er ikke ferdig med videregående enngang  disse HTML,CSS,PHP kodene kan jeg godt da. Men Hvilken program vil dere anbefalle meg . Dette bli en side med masse Dynamiske greier og med brukernavn og passord styr.

 

Kom med tips.

 

Ikke noe kød plzz

7110991[/snapback]

 

Dersom det er snakk om mye dynamisk, oppdragsgiver skal selv oppdatere innhold, og brukerstyring. Gå for CMS (Content Managment System). Skal oppdragsgiver ikke håndtere innhold, er SMARTY, DreamWeaver og JEdit greie. Eclipse med PHP modul kan også være til god hjelp.

 

Mulige CMS.

Passelig stor/komplekst nettsted: Joomla, Drupal, XMod

Snakker vi om nettsted større enn dette finnes det etter min mening bare en løsning som duger av åpen kildekode, nemlig TYPO3. (og kan man TYPO3, duger den til alt, og er faktisk ekstremt rask å sette opp nettsteder med)

 

De tre første, raske å få opp, brukervennlige, men man går etterhvert i veggen dersom man ønsker å finpusse alt.

 

TYPO3, ekstremt fleksibelt (jeg mener ekstremt), men tar tid å lære. Sjekk TYPO3 Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...