Gå til innhold

Hvilken kjerne for SMP-støtte? Ubuntu 6.06

/dev

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt inn Ubuntu 6.06 (2.6.15-26-386) på min nye laptop med core duo-cpu. Vil gjerne legge inn ei smp-kjerne for å nytte den fullt ut. Når jeg søker smp på synaptics får jeg opp mange forskjellige. Hvilken skal jeg bruke? Er det mulig at jeg klusser opp mitt system ved å endre kjerne? Kan det klusse til ting som det var native støtte for i 2.6.15.26? Som for eks. lyddriver og wlan?

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For eks. "Linux kernel image for version 2.6.15-27.48(686) on PPro/Celeron/PII/PIII/PIV SMP/UP"?

Endret av /dev
Skrevet

Takk takk, det funka heilt utmerket.

uname -a:

Linux * 2.6.15-27-686 #1 SMP PREEMPT Sat Sep 16 02:13:27 UTC 2006 i686 GNU/Linux

Hvilket oppstartsskript bruker Ubuntu? Jeg skulle ha lagt inn noen iwconfig-kommandoer... På en eller annen måte så klarer den ikke å huske essid.

Skrevet

Dropp iwconfig direkte, legg inn NetworkManager ;)

Btw: Kult at kjerna nå kan "bestemme seg for" å være SMP eller UP "on the fly" :) FC6 kommer også med dette.

Skrevet
Dropp iwconfig direkte, legg inn NetworkManager ;)

7109502[/snapback]

Ah, det funka bra. Eg håpte på at det fanst et program med gui jeg kunne bruke. :)

Hva skal jeg bruke for å søke etter trådløse nettverk btw?

Skrevet

Ja, jeg har den appleten ja, men ser ingen valg for søk etter andre nettverk. Kan skrive inn essid å kople til, men det er ikke akkurat det jeg er ute etter. Hadde jeg hatt essid'en så hadde jeg ikke trengt å søke.

Skrevet

Pussig. Når jeg trykker på nm-appletten min, så får jeg en meny som ser slik ut:

() Kablet nettverk

Trådløst nettverk

() nettverk 1

() nettverk 2 (hengelås)

------

Kople til annet trådløst nettverk...

Opprett nytt trådløst nettverk...

Skrevet

Ahh, nå skjønner jeg. Det er det som er selve listen. Den søker, og displayer listen der rett i menyen. Great.

Takk for hjelpa. ;)

Skrevet

Har ikke du den lista?

Btw: Noen som aner om NM'en som følger med fc5 har WPA-støtte innebygget, slik at den kan kople til UiO sitt trådløsnett?

Skrevet (endret)
Har ikke du den lista?

7114929[/snapback]

Jojo. :) Alt i orden. Var bare jeg som tenkte vanskligere enn det egentlig var.

Endret av /dev

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...