Gå til innhold

Memtest 86 - hvordan boote fra CD?


gardso

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt problem med minne på min bærbare Tundra 1559, og vil kjøre MEMTEST86 for å teste det. Siden jeg ikke har FloppyDisk må jeg boote fra cd. Jeg laster ned MEMTEST86 for CDROM her, og unzipper filen. Innpå den ligger en ISO fil, som deretter inneholder enn mappe med navnet BOOT, som inneholder to filer: MEMTEST.img og BOOT.cat.

 

Jeg bruker NERO og brenner ut en Bootable CD, med alle desse filene (for sikkerhetsskyld). Jeg booter fra cden, og det kommer fram forskjellige loadinger, men til slutt mulighet for å skrive inn ett eller anna på ledetekst. Jeg forandrer a:\ til e:\ (namnet på cdrommen). Deretter skriver jeg inn MEMTEST.img - fungerer ikke,

boot.cat - fungerer ikke,

cd boot - kommer innpå mappa BOOT på cden, og prøver både MEMTEST.img og boot.cat der, men ingenting fungerer.

 

Hva er det jeg gjør gale?

 

Takk på forhånd for forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

 

Den memtest filen du laster ned som er en Iso fil er et image, dvs at du kan bruke nero og åpne den med å brenne den direkte til en cd. Da vil alle setinger for cden være som de skal.

 

Etterpå når du da booter fra cdromen vil du få opp en meny for forskjellige valg i memtest. Velg da den testen du har lyst på og vips er du i gang.

 

Mvh

Brut

Lenke til kommentar
Heisann

 

Den memtest filen du laster ned som er en Iso fil er et image, dvs at du kan bruke nero og åpne den med å brenne den direkte til en cd. Da vil alle setinger for cden være som de skal.

 

Etterpå når du da booter fra cdromen vil du få opp en meny for forskjellige valg i memtest. Velg da den testen du har lyst på og vips er du i gang.

 

Mvh

Brut

7099471[/snapback]

 

Hjertlig! Dette gjorde susen - ingen memory-feil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...