Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Bot disk failed, insert system disk and press ent


Anbefalte innlegg

"Bot disk failed, insert system disk and press enter"

Fikk den feil meldingen når jeg starta maskinene idag:(

Så jeg gikk i CMOS og den finner ikke harddisken men den finner CD-rommen og Floppy disken

 

Tips til dette... Er ikke overklokkinga!

Hvis jeg ikke for fiksa det må jeg spille tetris i en stund

 

Sjekker ledninger og ser om harddisken er gått...

 

Jeg var inne maskinen og sjekk på en vifte som jeg plugga til for å få bedre lufting... Var også innpå BIOS for å klokka tilbake lite grann

 

Jeg søker i CMOS etter hardisker men den finner den ikke. Ikke på noen av slave eller master IDE channelene :(

 

Tips til hva det kan være?? Har vurdert om hardisken har rykki eller om en eller flere kabeler er ødelagte eller sitter løst... Noe som jeg skal sjekke senere..

 

Hilsen er HeroNotodden som vil spille BF2 igjen og ikke tetris på den bærebare :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Bot disk failed, insert system disk and press enter"

Fikk den feil meldingen når jeg starta maskinene idag:(

Så jeg gikk i CMOS og den finner ikke harddisken men den finner CD-rommen og Floppy disken

 

Tips til dette... Er ikke overklokkinga!

Hvis jeg ikke for fiksa det må jeg spille tetris i en stund

 

Sjekker ledninger og ser om harddisken er gått...

 

Jeg var inne maskinen og sjekk på en vifte som jeg plugga til for å få bedre lufting... Var også innpå BIOS for å klokka tilbake lite grann

 

Jeg søker i CMOS etter hardisker men den finner den ikke. Ikke på noen av slave eller  master IDE channelene :(

 

Tips til hva det kan være?? Har vurdert om hardisken har rykki eller om en eller flere kabeler er ødelagte eller sitter løst... Noe som jeg skal sjekke senere..

 

Hilsen er HeroNotodden som vil spille BF2 igjen og ikke tetris på den bærebare :(

7097164[/snapback]

du kna prøve og bytte IDE kabel! :thumbup:

Lenke til kommentar
"Bot disk failed, insert system disk and press enter"

Fikk den feil meldingen når jeg starta maskinene idag:(

Så jeg gikk i CMOS og den finner ikke harddisken men den finner CD-rommen og Floppy disken

 

Tips til dette... Er ikke overklokkinga!

Hvis jeg ikke for fiksa det må jeg spille tetris i en stund

 

Sjekker ledninger og ser om harddisken er gått...

 

Jeg var inne maskinen og sjekk på en vifte som jeg plugga til for å få bedre lufting... Var også innpå BIOS for å klokka tilbake lite grann

 

Jeg søker i CMOS etter hardisker men den finner den ikke. Ikke på noen av slave eller  master IDE channelene :(

 

Tips til hva det kan være?? Har vurdert om hardisken har rykki eller om en eller flere kabeler er ødelagte eller sitter løst... Noe som jeg skal sjekke senere..

 

Hilsen er HeroNotodden som vil spille BF2 igjen og ikke tetris på den bærebare :(

7097164[/snapback]

du kna prøve og bytte IDE kabel! :thumbup:

7097286[/snapback]

Bytta kabelen og ta inne en annet? sånn at den havner på IDE 2 eller 3 hmm skal prøve det :)

Lenke til kommentar
Jeg har en maskin som går helt berserk hvis jeg skrur den på når det står en lagringsenhet tilkoblet en av USB-portene. Da vil den ingenting, selv om jeg har skrudd av alt som kan minne om boot-from-USB i BIOS, og gir meg samme feilmelding som du har. It's a long shot, men...

7097391[/snapback]

Niks det var det uheldighvis ikke :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...