Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådlaust nettverk til kabel


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er ikkje så sinnsykt inni dette med nettverk og sånn :blush: men er kanskje noken her som kan hjelpe meg? :)

 

Eg har to pcer på rommet, stasjonær og bærbar. Den bærbare har to nettverkskort, trådlaust og 'vanlig' (kabel). Så er problemet at eg har berre tilgang på trådlaust internett, men ønsker å få internett på den stasjonære og..

 

Har funne ut at eg må lage nettverksbro mellom dei to tilkoblingane på den bærbare for å få dette til. For når eg prøvde å dele internettilkoblinga på den bærbare kom det feilmelding som sa "det er allerede konfigurert en LAN-tilkobling med IP-adressen som kreves for automatisk IP-adressering." :hmm:

 

Og det som skjedde når eg prøvde nettverksbro mellom dei to tilkoblingane på bærbaren (bro mellom trådlaust m/internett og det andre kortet) var at det berre kom opp "begrenset tilkobling" på stasjonæren, og ingen internett :cry:

 

Så det eg lurer på er vel om eg må gje noken ip manuelt (begge står med automatisk ip)? Er det nødvendig med kryssa kabel? Andre innstillinger som må til?

 

Har veldig lyst å få dette til så eg er veldig takknemlig for alle svar! :thumbup:

Endret av Rhodium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp har prøvd det, men da komme denne feilmeldingen opp:

 

"Det oppsto en feil mens Deling av Internett-kobling ble aktivert.

 

Deling av Internett-tilkobling kan ikke aktiveres.

Det er allerede konfigurert en LAN-tilkobling med IP-adressen som kreves for automatisk IP-adressering."

 

Må eg bytte IP på den trådlause routeren som gjev internett kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...