Gå til innhold

Overlyds-PC ønskes stilnet


khare

Anbefalte innlegg

Jeg har en maskin som bråker, og vil gjerne komme bråket til livs. Når jeg sier bråker, så mener jeg bråker. :no:

 

Hovedkilden til bråket er chipset-viften på hovedkortet mitt [1]. Den er det noe direkte feil med, men jeg har allerede fått ny fra Komplett én gang, og etter få uker var den like ille.

 

Ellers så har jeg original AMD-vifte [2], og den er jo heller ikke noen dB-pyse. Strømforsyningen [3] har også voksen støy. Skjermkortet [4] har jeg ikke helt klart å få noen formening om, men jeg vet ikke hvor vanskelig det er å evt. bytte kjøling på denne, eller hvor mye det er å hente på det.

 

Så til hovedpoenget - jeg er helt blank på dette. Jeg vet ikke noe om hva jeg trenger og hvilke produkter jeg burde kjøpe, og hvorvidt jeg bør gå for vann- eller luftbaserte løsninger. Jeg har heller ikke bestemt meg for noe budsjett, for jeg vet ikke hvor mye det er nødvendig å bruke på dette.

 

Målet er ikke nødvendigvis en lydløs maskin, men en som jeg orker å sitte i samme rom som. Om en bieffekt skulle være en lydløs maskin som tom. tåler litt overklokking, så er jo det bare trivelig.

 

Hva trenger jeg? Alle tips mottas med takk!

 

Kristian

 

[1] MSI K8N NEO4-F

[2] AMD Athlon 64 3500+

[3] In-Win S564 Midi Tower

[4] XFX GeForce 6600 256MB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[1] - Kjøp passiv kjøling til hovedkortet - Zalman Chipsetkjøler

 

[2] - Som CPU kjøler vil denne fra Zalman funke bra (har den selv) - Zalman CNPS9500 LED. Meget stille når den kjører på laveste hastighet, det følger med viftestyring. Sjekket på Zalman sin side, og den passer til ditt hovedkort.

 

[3] - Strømforsyningen kan du sikkert bare bytte ut viften til en som bråker mindre.

 

[4] - Skjermkort viften kan byttes, er litt arbeid men det er nok vært strevet.

- Zalman VF900. Denne skal passe til ditt skjermkort.

Lenke til kommentar

Ingen kabinettvifter?!?

 

Kjøp med en 120mm som blåser inn enten fra døren og rett på cpu-kjøler og hk, eller fronten og over disker og slikt. Det er ikke sunt med dårlig utlufting av kabinett uten vannkjøling eller lignende løsninger. Passiv kjøling uten gjennomlufting vil nok bli i snaueste laget.

 

Har du støvsugd kabinettet ditt i det siste? Demontert vifter og kjølere og lagt på ny kjølepasta og fjernet støv og dritt fra ribbene? Det vil mest sannsynligvis hjelpe godt.

Lenke til kommentar
Har du støvsugd kabinettet ditt i det siste? Demontert vifter og kjølere og lagt på ny kjølepasta og fjernet støv og dritt fra ribbene? Det vil mest sannsynligvis hjelpe godt.

7091758[/snapback]

 

Har som sagt nylig byttet chipset-vifte, og prøvde også å remontere CPU med litt fetere pasta, men den originale kjøleren støyer uansett.

Lenke til kommentar
Har du støvsugd kabinettet ditt i det siste? Demontert vifter og kjølere og lagt på ny kjølepasta og fjernet støv og dritt fra ribbene? Det vil mest sannsynligvis hjelpe godt.

7091758[/snapback]

 

Har som sagt nylig byttet chipset-vifte, og prøvde også å remontere CPU med litt fetere pasta, men den originale kjøleren støyer uansett.

7091864[/snapback]

bytt ut chipset med zalman passiv(har den selv, veldig ålreit), cpu kjøleren min en kjøleribbe samt vifte(lav db) og en ny vifte til skjermkortet ditt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...