Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i høyre side, blindtarmen?


Foxyboy

Anbefalte innlegg

Hei!

I det siste har jeg fått noen små smerteannfall som varer i kanskje 10 sekunder på høyresiden, under ribbeina. Og så lurte jeg kanskje på om det var noe med blindtarmen(?) :( Og så lurer jeg på om dette kan ha noe med at jeg røyker? :ermm:

 

Takker for alle svar :)

 

PS: ikke begynn å mas om hvor farlig røyk er, for jeg er fullt klar over det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blindtarmsmerter er vel venstre siden om jeg ikke tar feil!

7089451[/snapback]

Nei, høyre.

 

Det er nok ikke blindtarmen din. Jeg tok blindtarmen selv for to år siden, Det begynner som regel med vanlige magesmerter, også gjerne at du har vondt i ryggen, så bygger det seg gradvis oppover, og til slutt er du ikke i tvil lenger, da kjenner du fort at du trenger legehjelp ;)

 

NB: Smertene først er ikke værst, det er tiden etter operasjonen.

Endret av Zevs.
Lenke til kommentar
Zevs: Jeg syns smertene før var mye verre.. Dagene etter operasjon var bare avslappende.

7089948[/snapback]

Nurzum?! K0zegutten Nurz? :love:

 

ONT: Smertene etter er et helvette. Spesielt når man skal opp og ned i senga, gå på do, og videre av fysiske aktiviteter.

 

Dessuten er det vanskelig å få i seg skikkelig mat. Husker jeg kun likte røkt laks (!) rett etter operasjonen...

Lenke til kommentar
Hei!

I det siste har jeg fått noen små smerteannfall som varer i kanskje 10 sekunder på høyresiden, under ribbeina. Og så lurte jeg kanskje på om det var noe med blindtarmen(?) :( Og så lurer jeg på om dette kan ha noe med at jeg røyker? :ermm:

 

Takker for alle svar :)

 

PS: ikke begynn å mas om hvor farlig røyk er, for jeg er fullt klar over det.

7089436[/snapback]

 

Jeg tok blindtarmen og jeg har arr på høyre side :)

 

Men rett under ribbbena? Da tror jeg ikke det er blindtarmen.. Med mindre dn har gått seg en tur.

Arret mit er såpasslangt ned at boxerkanten dekker det..

 

Kanskje noe med et bristet ribben? Om en "flis" eller et skadet ribben berører muskelvevet så er det store muligheter for at en får smertekramper.

Lenke til kommentar

Jeg får vondt i sidene nede noen ganger men det er som regel hvis jeg har spist en del.

Og det er på lignende steder som du beskriver, men det skifter litt til begge sider.

Legen min sa det var sannsynligvis muskelstrekk som følge av at magen eller noe sånt eser ut når man har spist mye..

 

Jeg vet ikke om dette er noe lignende.

Lenke til kommentar
Jeg får vondt i sidene nede noen ganger men det er som regel hvis jeg har spist en del.

Og det er på lignende steder som du beskriver, men det skifter litt til begge sider.

Legen min sa det var sannsynligvis muskelstrekk som følge av at magen eller noe sånt eser ut når man har spist mye..

 

Jeg vet ikke om dette er noe lignende.

7154470[/snapback]

 

Tror det er noe i den duren ja. Siden de som har fjernet blindtarmen her sier at de at smerter i ryggen og lignende så tror jeg neppe jeg har blindtarmbetenelse :) Tror det heller er muskelstrekk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...