knutigro Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 hei, dette emnet er sikkert så feilpostet som det kan bli men jeg vet ikke hvor jeg skal henvende meg. Jeg befinner meg dessuten i Sverige, men jeg antar at det finnes noen på dette forumet som kanskje forstår telefoni bedre enn meg og kan se hva som eventuelt er problemet: Min kjæreste har flyttet til Mali og der har hun kjøpt seg et påladninskort til mobilen. Hun har derfor et mali-telefonnummer +22 ... .... . Nå er det sånn at jeg kan sende henne sms på hennes numer men jeg kan ikke ringe henne. Da får jeg beskjed om at dette nummeret finnes ikke. Derimot kan jeg sende henne sms, - så nummeret fungerer jo! Hun derimot, KAN ringe meg fra sin Mali-telefon, men hun kan ikke sende sms til meg. Så har vi en venn i Tyskland, som KAN ringe min kjæreste. Jeg har dessuten forsøkt ringen Mali-telefonen fra Skype og da fungerte det. Så jeg antar at det er et sammarbeidsproblem mellom televerket i Sverige og Mali? Men hvorfor kan jeg sende henne sms og ikke ringe henne? Jeg fatter ingenting. noen om har noen ide om hva problemet er...? Hvm kan jeg kontakte? Hadde hjelpet litt på savnet om man i allefall kunne ha kontakt på en smidig måte mens hun er borte. mvh Knut
iChristian Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Det er ofte manglende avtaler mellom teleoperatørene som gjør at det blir slik, men jeg hadde ikke ventet at sms fungerte når ringing ikke gjør det, vanligvis er det motsatt. Du kunne eventuelt ringe telefoperatøren din og høre med dem.
sforum Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Hvilken operatør har du da? svensk? halebop, telenor, telia, tele2/comviq, 3 ? Uansett ring den aktuelle operatørenh å hør hvilke avtaler de har med Mali. Du finner nok numrene på operatørens hjemmeside, eller søk på gulesider www.eniro.se. Hvis du bruker norsk nummer å roamer i sverige kan jo også dette være delvis problemet i og med at roaming avtaler også kan være dårlige til tider.. Hvis du roamer på norsk nummer blir det nok både norsk og svensk operatørs avtaler med mali som gjelder. I og med at samtalene da går både gjennom svensk operatør og norsk opratør. Har du norsk nummer og over tid skal være i sverige ville jeg ha sjekket feks telenor sverige's avtaler med mali og om de støtter samtaler dit kjøpt et telenor sverige kontantkort.. eventuelt annen operatør selvfølgelig. Endret 17. oktober 2006 av shaaland
knutigro Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Skrevet 17. oktober 2006 Hei og takk for svar, Jeg har prøvd både med mitt svenske Comviq-kontant kort og med mitt norsk tele2 abonnement, og ingen av dem fungerer. Skal bli spennende å prøve, når jeg om en uke skal til Norge. Jeg antar at dere har rett i at jeg bør ringe til comviq for det er vel deres eventuelt manglende avtale med operatøren i Mali som er problemet, og da er det vel ingenting å gjøre med det... takk igjen. knut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå