Gå til innhold

Oppgradere strømforskyning i Dell Dimension 8300


Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell Dimension 8300 som har en strømforskyning på 250W. Jeg kjøpte meg et Asus GeForce 7600GS skjermkort som ikke fungerer åpenbart fordi jeg ikke har nok strøm. (eller hva?)

 

Nå har jeg hørt at noen sier det ikke er bare bare å oppgradere strømforskyningene på Dell pcer. Stemmer dette? Er det noe spessielt med de? Eller kan noen her gi meg et tips på hva jeg skal kjøpe for å få dette til å gå rundt. Haster litt, fordi jeg returnerer skjermkortet hvis det ikke er mulig å oppgradere.

 

Mvh,

Oddbjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en Dell Dimension 8300 som har en strømforskyning på 250W. Jeg kjøpte meg et Asus GeForce 7600GS skjermkort som ikke fungerer åpenbart fordi jeg ikke har nok strøm. (eller hva?)

 

Nå har jeg hørt at noen sier det ikke er bare bare å oppgradere strømforskyningene på Dell pcer. Stemmer dette? Er det noe spessielt med de? Eller kan noen her gi meg et tips på hva jeg skal kjøpe for å få dette til å gå rundt. Haster litt, fordi jeg returnerer skjermkortet hvis det ikke er mulig å oppgradere.

 

Mvh,

Oddbjørn

7088370[/snapback]

 

Hei!

 

Det er bare å sette inn en standard ATX PSU, ingen problermer (bortsett fra litt saging i kabnettet hvis den nye PSUen har bryter på baksida. Dell 8300 benytter vanlige kontakter, og hovedkortet skal ha en en 20pins kontakt (ikke disse nye 24pins).

Lenke til kommentar
Jeg har en Dell Dimension 8300 som har en strømforskyning på 250W. Jeg kjøpte meg et Asus GeForce 7600GS skjermkort som ikke fungerer åpenbart fordi jeg ikke har nok strøm. (eller hva?)

 

Nå har jeg hørt at noen sier det ikke er bare bare å oppgradere strømforskyningene på Dell pcer. Stemmer dette? Er det noe spessielt med de? Eller kan noen her gi meg et tips på hva jeg skal kjøpe for å få dette til å gå rundt. Haster litt, fordi jeg returnerer skjermkortet hvis det ikke er mulig å oppgradere.

 

Mvh,

Oddbjørn

7088370[/snapback]

 

Hei!

 

Det er bare å sette inn en standard ATX PSU, ingen problermer (bortsett fra litt saging i kabnettet hvis den nye PSUen har bryter på baksida. Dell 8300 benytter vanlige kontakter, og hovedkortet skal ha en en 20pins kontakt (ikke disse nye 24pins).

7088504[/snapback]

 

 

Hei,

 

da går jeg ut for at det samme gjelder for meg, har en dimension 9150 som har 375W strømforsyning som nok ikke holder for nytt skjermkort X1900XT.

Ref innlegg her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=650109 :no:

Hva vil 'standard ATX PSU' si? :hmm:

Hadde tenkt på denne isåfall: https://prisguiden.no/product.php?product_id=22271

Noen som vet dimensjoner på sånt, så det går an å sikre seg litt? ;)

 

På forhånd takk for all hjelp!

 

(Maskinen forøvrig er standard med P4 3GHz, oppgradert til 3Gb, 1 HD, 1 DVD)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...