Gå til innhold

Vifter.


trulsta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden du spør om hvor du skal sette dem, går jeg ut fra at du snakker om kabinettvifter, og siden du har Cheiftec tårn skal du vel ha 80 mm'ere. Min anbefaling er Enermax 80 mm'ere. Disse kan justeres enkelt fra 1000 rpm til 3000 rpm, ser VELDIG bra ut og koster 111 kr. på komplett.no (sist jeg sjekket). Du bør kjøpe minst 2, og foran på kabinettet skal de suge inn luft. Viftene bak skal blåse ut. Hvis du setter viftene på innsug må du snu gitteret så det sitter på andre siden av vifta, men det er ikke mye arbeid.

Lenke til kommentar

Bare vær obs på en ting. Avtrekksviftene bak bør du skru ned hastigheten på. Jeg har samme tower som du har, og 6 stk Enermax 80mm vifter (5 i kabinettet og 1 på CPU). Jeg prøvde først med alle 6 på full hastighet. Jeg fikk STORE problemer med at prosessoren overopphetet. Jeg skrudde ned hastigheten på avtrekksviftene så gikk alt plutselig mye bedre. Så det er ikke alltid best med full gass på alle vifter.

Jeg kjører begge frontviftene på høy hastighet, CPU viften på maks, den i døra på maks og begge viftene bak på minimum. Det gir optimal kjøling i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar

Greit, bestiller de to Enermax viftene i dag jeg da.

Er først og fremst opptatt av å kjøle prosessoren, hvor blir de to mest gunstige stedene for disse viftene?

 

Ser at dere snakker om justering av viftehastighet, hvordan/hvor gjør man det?¨

 

Forresten, noen som har erfaringer med de "dobbelt" viftene, altså to vifter på en "plate", og viften som settes i PCI porten?

 

Takk for ellers gode svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...