Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

logge inn på dlink router. Hvordan?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Fikk hjelp av supporten til D-Link for å logge meg inn på router og fått gjort trådløs router aktiv. Kobling er nå Netopia->telefonadapter->trådløs router

 

Da klarte jeg å komme meg inn på http://192.168.0.1 som er innloggningen til routeren.

 

Når jeg nå forsøker å logge meg på 192.168.0.1 nå skjer det ingen ting. Jeg har koblet til den trådløse routeren med kabel slik det er nå.

 

På d-link sine sider kan man lese følgende:

 

Jeg kommer ikke inn på routerens webgrensesnitt, hva kan jeg gjøre?

 

Kontrollere følgende:

 

 

 

At "Power" lampen lyser på routeren

At lampen på porten du er tilkoblet routeren lyser.

Kontroller at du mottar en korrekt IP-adresse til pc-en. IP adressen bør være mellom 192.168.0.2 - 192.168.0.254. Om dette er korrekt kan du koble til routeren ved å gå til siden http://192.168.0.1 i en nettleser

 

Hvordan klarer jeg å få korrekt IP-adresse som stemmer overens med den over?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg forsøker å logge inn standard gateway komme jeg til innlogging Netopia. Men det er dlinken jeg skulle logget meg inn på.

 

tilkoblinger.JPG

 

På bildet ser du de tilkoblinger jeg har.

 

Det rare er at jeg laget et passord når jeg logget meg inn på Dlink tidligere idag på 8 tall. Når jeg forsøker å logge meg inn med dette passordet får jeg beskjed om det er for kort.

 

passord.JPG

 

Hva gjør jeg med det?

 

ipconfig.JPG

Endret av knockertommy
Lenke til kommentar

Vi prøvde WAN porten når jeg pratet med DLink, men den fungerte ikke når det var en telefonadapter før den trådløse.

 

Byttet derfor nettverkskabel som går til telefonadapter til LAN1 på den trådløse og kabel som går inn i maskinen til LAN2. Da kom jeg på nettet.

 

Etter dette har jeg ikke kommet inn på router, men nettforbindelsen fungerer med kabel. Ved trådløst prøver jeg å taste sikkerhetskoden jeg laget i routeradm men jeg får feilmelding om at koden er for kort når jeg forsøker å logge meg inn(se feilmelding i post over). Derfor tenkte jeg at jeg kunne logge meg inn igjen på router for å gjøre koden lengre.

Lenke til kommentar
Det er derfor man bør gi routeren sin et annet navn  :!:

 

Tror jeg vil råde deg til å resette routeren din slik at du kan få den igang igjen.

7085178[/snapback]

Koble fra alt utenom kabelen fra D-link til PC.

Deaktiver trådløstilkobling under nettverk.

Prøv å logg på router.

 

Vil anbefale deg å gjøre slik la7dfa-com foreslår.

Like greit å begynne på nytt.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
Jeg har nesten samme problem. Kommer ikke inn på routeren, men er på nett trådløst, får pinga routeren og fått tildelt riktig ip fra routeren.. Skulle vært inne og triksa og åpna noen porter til dc og slikt..

8003962[/snapback]

 

Hei.

Akkurat det samme problemet har jeg nå også, alt fungerer utmerket men jeg får ikke opp noe når jeg skriver 192.168.0.1... hvordam fikk du løst problemet ditt?

 

Har resatt ruteren, uten resultat. Prøvd både med og uten kabel.

 

Mvh

G

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...