Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikke bilde på skjerm. Kan ikke slå av pc-en.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

da jeg skulle slå på pc-en på søndagsformiddagen fikk jeg ikke bilde på skjermen. Prøvde å ta kabelen ut og inn, slå av og på mange ganger, samt prøve et annet skjermkort. Får heller aldri høret "pipet" som kommer etter post-skjermen før xp-logoen dukker opp.

 

Neste steg var å lese noen eldre poster om tilsvarende problem her på forumet. Fant ut at å ta ut og sette inn CPU på nytt var en god idé. Da jeg så tok av kjøleribba var cpu-en limt fast i kjøleribba, grunnet størknet kjølepasta (:S). CPU skulle vel egentlig vært låst fast i socketen. Dette hjalp heller ikke. Gjorde vel egentlig bare det hele verre. Nå kan jeg heller ikke slå av pc-en ved å holde inne power-knappen. Ei heller reset-knappen fungerer.

 

Det er ikke skjermen som er problemet, da den fungerer med laptopen min.

For meg virker det som cpu er problemet, selv om mine første tanker gikk til skjermkortet. Har tidligere hatt problemer med at jeg ikke får bytta skjermvisning tilbake til pc-skjermen etter at jeg har brukt TV-en som skjerm, før jeg har restarta pc-en én eller fjorten ganger...

 

Maskinvaren min ser ut som følger:

 

Asus K8N-e Deluxe

AMD Athlon 64 3200+

Corsair TWINX512C2 (x2)

Asus Geforce 6600GT 128MB (Geforce Ti4600 128MB)

Én WD Caviar 160GB IDE-disk

Én Hitachi Deskstar (nyere modell) 250GB SATA-disk

Én Maxtor Diamondmax 9 NCQ 200GB SATA-disk

Dell 2005FPW

 

Noen som har noen tanker?

På forhånd takk for svar.

 

Mvh.

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å resete bios?

 

Har du prøvd med bare et minnekort om gangen? eller bytta slots på dei?...

 

Prøv å ta dei ut, (begge) og se om du får beep lyder da. Om det biiper da,vil et tippe det er et eller (tvilsomt) begge minnekort som er ødelagt

 

Husket eg klarte å grille minne-sloten på hk og da var det svart skjerm og ingen biip lenger :blush:

 

Ingen pip er vel dårligt nytt, hadde det vært cpu/minne/skjerm-kort som laga krøll så skulle den vel lagt post/beep koder fra speaker?

Lenke til kommentar
Prøvd å resete bios?

 

Har du prøvd med bare et minnekort om gangen? eller bytta slots på dei?...

 

Prøv å ta dei ut, (begge) og se om du får beep lyder da. Om det biiper da,vil et tippe det er et eller (tvilsomt) begge  minnekort som er ødelagt

 

Husket eg klarte å grille minne-sloten  på hk og da var det svart skjerm og ingen biip lenger  :blush:

 

Ingen pip er vel dårligt nytt, hadde det vært cpu/minne/skjerm-kort som laga krøll så skulle den vel lagt post/beep koder  fra speaker?

7083535[/snapback]

 

Hei, takk for svar. Glemte å nevne at jeg har resatt bios og prøvd å ta ut den ene minnebrikken uten endret resultat. Får prøve meg fram litt ang. minnebrikkene.

 

Har nylig returnert en tilsynelatende defekt 1024MB corsair twinx-brikke. "Minneopptellingen" i starten viste riktig mengde ram, men pc-en nekta å starte med brikken i, og memtest fant mange feil på den.

 

Mvh.

Anders

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...