Gå til innhold

Oslo rådhus om natten


Meits

Anbefalte innlegg

Hvis dere har sett rådhuset i Oslo fra Aker Brygge når det har blitt mørkt, skjønner dere hva jeg mener med at det er et utrolig vakkert bygg. Lyssettingen på det er virkelig stemningsfull.

 

Jeg fanget et bilde av dette på fredag, og jeg gjorde endringer med levels.

 

Hva synes dere om bildet? Jeg vet det er kornete, men jeg liker stemningen godt. Kanskje muren mot venstre er litt for gul, og det hvite rektangelet stjeler for mye oppmerksomhet (dette er en opplyst container). Er jeg inne på noe, eller helt på jordet?

 

 

rathauspj2.th.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rådhuset er ett veldig fint bygg, og vet det lyser fint i mørket.

 

Men føler ikke helt at du har fanget det opp her. Den container stjeler for mye av oppmerksomheten av bildet. Og som du sa, jeg synes bygger er for gult. Ser også kanskje ut som bildet er litt skeivt.

 

Jeg ville brukt et stativ, og lengre lukkertid og mindre blender åpning.

Endret av Fribbern
Lenke til kommentar
Rådhuset er ett veldig fint bygg, og vet det lyser fint i mørket.

 

Men føler ikke helt at du har fanget det opp her. Den container stjeler for mye av oppmerksomheten av bildet. Og som du sa, jeg synes bygger er for gult. Ser også kanskje ut som bildet er litt skeivt.

 

Jeg ville brukt et stativ, og lengre lukkertid og mindre blender åpning.

7078404[/snapback]

 

Enig med deg.syns ikke det ble så veldig spennende.Et forslag jeg har at du endre litt på levels sånn at det blir sort,hvitt.gjore det med et annet bilde ble utrolig tøft

Lenke til kommentar
Jeg personlig likte bildet og den sterke gulfargen.. At det er kornete er bare bra på dette bildet.

 

Det negative derimot er den mildt sagt grusomme containeren, + at det går en gubbe på siden av bildet.. Dette ødelegger litt. :)

7081643[/snapback]

 

enig med det ovenfor. syns det var et meget fint bildet og som han ovenfor sa før meg så ødelegger han gubben litt av bildet ;)

men ellers syns jeg det var ett fint bildet

Lenke til kommentar
Du har brukt en mobiltelefon, ikke sant?

7082955[/snapback]

 

Hva tar du meg for, det er tatt med et Canon G3.

 

Bildet var opprinnelig ganske mørkt, og det er levels-justeringen som gjør det så kornete. Men jeg mener at et bilde som er kornete slett ikke trenger å være dårlig (selv om dette her kanskje er det); man kan oppnå gode effekter med kornethet.

Jeg er forøvrig enig med deg om fortyrrelsene i nedre halvdel av bildet, det kunne godt ha vært roligere der.

 

Uansett, takk for kommentaren!

Endret av Meits
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...