Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

!*LØST*!PCI SATA300 kort er"lokalisert"på AGPkort.


Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp innstallert en SATA300 kontroller som fulgte med en Maxtor disk. Det merkelige er at under device manager/ location, så står det:

on RADEON X800 XT Platinum Edition (Omega 3.8.291)

 

Dette har jeg aldri vært borti før, på lydkortet under samme kategori/fane/tab står det f.eks PCI Slot 7 (PCI bus 1, device 10, function 0)

 

Lokaliseringen av SATA kontrolleren er det forsåvidt ingen fare med, men jeg får ikke SATA disken som er koblet til, til å fungere, og den vises ikke under "my computer" oversikten heller.

Pga dårlig plass i kabinettet kan jeg ikke flytte det til et annet PCI spor heller.

 

Jeg forsøkte å disable og fjerne driverne, og la XP tildele ressurser på nytt samt innstallere drivere.(Medførte restart).

Det gjorde XP, men med samme resultat.

Klarte ikke å finne en glimrende emnetittel men håper emnebøddelen eventuelt kommer med et forslag.

 

Takker på forhånd for all hjelp, får nok desverre ikke gitt tilbakemeldinger før imorgen.

Endret av BlondGod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, etter å ha nikikket på PCI kortenes plassering, lirket og bannet etc. etc. fikk jeg byttet om plasseringen på Sata kortet og det trådløse nettverkskortet, og VIPS, saken løst.. snodig det der gitt, men godt at det ordnet seg ihvertfall.. Ville bare avslutte denne tråden med denne posten i tilfelle flere skulle komme over lignende problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...