Gå til innhold

Xboxen min lager sirkulære riper på spill

Pc Lynet

Anbefalte innlegg

Hei kjøpte meg xbox for 2 uker siden.

I dag når jeg skulle ta ut Fable oppdaget jeg at det er sirkulære riper i dvden :no: Jeg har en xbox ikke 360. Jeg oppdaga at alle spillene som jeg har brukt disse ripene. Jeg så på Halo 2 som jeg ikke har brukt har ikke ripene.

Har ikke løfta\flytta på xboxen men den var på.

Har noen opplevd noen lignende? Skal vel ikke være sånn at xboxen ødelegger spilla.

Fint hvis noen kunne sjekke xbox spilla sine. Jeg poster bilde seinere i kveld.

EDIT: Xboxen sitt dvd drev har en veldig høy tikklyd når jeg spiller,det overdøver viftene. Er det tegn på at det ernoen galt?

Mvh

Julius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å støvsuge eller blåse trykkluft inn, det kan være noe som ligger der inne hvis ikke dette fungerer kunne du åpnet den.

7075821[/snapback]

Takk for tipset skal prøve det. Googlet litt og fant ut at en hel haug av Japanske xboxer var trekt tilbake fra markede pga samme problem. Skal nok prøve å kontakte Microsoft :hrm: Liker at alt jeg har er prefekt. De ripene irriterer meg veldig... Spesielt med tanke på at Xboxen og spilla bare er 2 uker gamle.

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Hei her er noen bilder av ripene:

Riper i Fable

Fikk dette til svar i dag

Thank you for writing Xbox Customer Support!

Thank you for your inquiry. The sound of the fan and the disc spinning in the drive creates a “whirring” sound when a disc is inserted into the disc drive. Reassured that this is completely expected, and nothing to be concerned about.

To deliver high definition gaming experiences, the Xbox 360 packs state-of-the-art processing power into a small package. To create an optimal operating environment for hardware with that kind of power, special considerations were taken to control the temperature of the console by optimizing the speed of the cooling fan. Additionally, the Xbox 360 features a high-end disc drive that spins at a very fast rate.

These factors combine to enable faster response times and high fidelity, high definition games with more characters and richer worlds than ever before. We’re confident that as soon as gamers see the spectacular Xbox 360 graphics and hear the

Med andre ord de prøver å selge meg en xbox 360 :nei: Snakk om hjelp :thumbdown:

Sendet dette tilbake

So youre basicly trying to sell me a 360.

You didn't answer my main consern thought. Why my Brand New Original Xbox scratches my game disks.

I have included a link to a picture I have taken of my disks. Please look at them:

Scratched xbox disk: Have used it in my Xbox http://img.photobucket.com/albums/v225/pc_...d-Xbox-disk.jpg

NOT Scracthed xbox disk: Haven't used it in my xbox. Brand new halo 2 game.

http://img.photobucket.com/albums/v225/pc_...-Xbox-disk2.jpg

Thanks for the help :-)

Lenke til kommentar

Thank you for your inquiry. The sound of the fan and the disc spinning in the drive creates a “whirring” sound when a disc is inserted into the disc drive. Reassured that this is completely expected, and nothing to be concerned about.

To deliver high definition gaming experiences, the Xbox 360 packs state-of-the-art processing power into a small package. To create an optimal operating environment for hardware with that kind of power, special considerations were taken to control the temperature of the console by optimizing the speed of the cooling fan. Additionally, the Xbox 360 features a high-end disc drive that spins at a very fast rate.

These factors combine to enable faster response times and high fidelity, high definition games with more characters and richer worlds than ever before. We’re confident that as soon as gamers see the spectacular Xbox 360 graphics and hear the

Typisk micrsoft.. gleder meg til å se neste mail :p

Håper det fikser seg for deg :thumbup:

Lenke til kommentar

We deeply apologize for the inconvenience. I understand that the Xbox seems to be

scratching your games. Try these troubleshooting steps in order to resolve your problem:

1. If the game disc appears not to work, first assure the game disc is clean:

a. Hold disc by the edges without touching the surface with your fingers.

b. Clean the disc with a soft cloth, lightly wiping from the center outwards.

c. Do not use solvents or chemicals to clean the disc.

d. Try to play the game again.

2. Press the power button once to turn off the Xbox console and press it again to restart.

3. Try other game discs in the Xbox console to confirm that the problem is only with the

one disc. It is important to determine if the problem is with this one disc only (disc is the

source of the problem), or if the problem is with multiple discs (hardware is the source of

the problem).

:D :!: :cry:

Ikke mye hjelp å få. Så jeg ringte xbox kunderservis. Snakka med an English lady :p

Hun sa at det beste ville være å prøve å bytte xboxen i en ny. De 8 spillene som er ødelagt kunne hun desverre ikke gjøre noen med :no:

Her måtte jeg enten prøve å bytte hos Expert :thumbdown:

Eller spørre de forskjellige spill distributørene.....

Dette kan ta tid....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...