iChristian Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Jeg sitter og vurderer Fluxbuntu, altså Ubuntu med Fluxbox som WM. Kunne noen hjelpe meg med fordeler og ulemper i forhold til denne WM-en? Endret 15. oktober 2006 av Lomz
olear Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Noe spesiellt du tenker på? Fluxbox er en WM, med de fordeler/ulemper en WM har.
iChristian Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Skrevet 15. oktober 2006 Noe spesielt jeg bør vite, i den ene eller andre retningen?
olear Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Spørs hva du forventer. Fluxbox er som sagt en WM, den har ansvaret for vinduene, den har også en meny og et panel (og et veldig omfattende shortcut-system). Skal du ha noe mer en det er du avhengig av ekstern programvare. EDIT: er da ikke verre en å prøve den, ligger i pakkesystemet til alle distroer jeg vet om. Endret 15. oktober 2006 av olear
dobbelmann Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 (endret) xubuntu-desktop, er vel det du skal installe. har prøvd den en gang i verden, og likte det IKKE. men nå fikk jeg plutselig ikke sansen for kde heller lenger, så det kan jo være bare meg og humøret. Meiner å huske det var for mye dilldall for å få menyer til å funke slik jeg ville, i flux. Edit: jeg var en liten tur på vidda, blandet xubuntu med fluxbuntu, så erfaringen gjelder for xubuntu, ikke fluxbuntu Endret 15. oktober 2006 av dobbelmann
Jorsalfar Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Man kan fint installere fluxbox uansett ubuntu versjon. Ligger jo som sagt tidligere i pakke-listen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå