zeltex Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 (endret) y0 Denne uka ble det oppdatering av server fra ubuntu 5.04 til 6.06, men dette skulle jo så klart ikke gå smertefritt. Det er hovedsaklig en filserver, som også sender nettet videre. Her så Irssi og går hele tia, og der ligger "problemet" mitt. Mine venner ser ikke Æ Ø Å, selv om jeg ser alt de skriver. --> ÞÊå <-- . I 5.04 klarte jeg lett å forrandre på locales, men ikke i 6.06, da det ser ut som det skal ha blitt lettere å fikse uten å bruke terminal, noe som er det eneste jeg nå bruker mot server. fra xchat(hvordan irssi ser ut)<zeltex> ÞÊå <peroy> øæå fra irssi (hvordan jeg ser alt annet) 18:47:11 < zeltex> øæå 18:47:28 < peroy> øæå Eneste jeg har skjønt at jeg kan forrandre på er /etc/enviroment, men finner ikke en måte å fikse det på. $LANG = nb_NO.iso8859-1 Tips til hvordan jeg kan fikse det? kobler opp igjennom putty fra windows eller terminal fra ubuntu 6.06. edit: Fant løsning på problemet i /etc/locales.alias: $LAN = nb_NO.iso-8859-1 var fasit Endret 14. oktober 2006 av zeltex
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå