IgorLarionov Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 For ca ett år siden så kjøpte jeg ny mobil og satte i det gamle simkortet. Da merket jeg fort at omtrent 1/5 av alle nummerene var borte, samt at et par kontaker var ødelagt. F.eks "Thomas" var blitt til WNaf, eller noe sånt. Jeg tenkte ikke så mye over det. Kjøpte ny mobil idag og det samme skjedde idag. Mange av nummrene forsvant. Hva er det som er gale? er det bare slik som skjer når man overfører kontaktene fra simkortet?
Dre_C Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Endre simkort hadde plass til bare 100 telefonnummer. Når du hadde lagret mer enn 10 100 blir resten lagret på telefon. Så når du flytter sim kortet så får du ikke med deg de som er lagret i telefonen. Spesielle problemer med at navn endrer seg oppstår spesielt hvis en bytter telefor merke. DVS F.eks. hvis man har Nokia og går over til Sony Ericsson.år lettere hvis en har f.eks. Nokia og går over til Nokia.
IgorLarionov Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Skrevet 15. oktober 2006 For ca ett år siden så kjøpte jeg ny mobil og satte i det gamle simkortet. Da merket jeg fort at omtrent 1/5 av alle nummerene var borte, samt at et par kontaker var ødelagt. F.eks "Thomas" var blitt til WNaf, eller noe sånt. Jeg tenkte ikke så mye over det. Kjøpte ny mobil idag og det samme skjedde idag. Mange av nummrene forsvant. Hva er det som er gale? er det bare slik som skjer når man overfører kontaktene fra simkortet? 7069076[/snapback] Byttet fra Sony Ericsson til Sony Ericsson. Vet ikke om jeg har over 100 kontakter heller..
Gjest medlem-82119 Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Tror nok at problemet skyldes formatet som nummerne blir lagret i, som sannsynligvis forandres etterhvert som utviklingen går sin gang. Mulig du kan få mer hell med å ta backup til pc og så overføre telefonlisten til den nye igjen fra pcen. Både Nokia og siemens (bl.a.) bruker samme programmet til sine modeller til å overføre til/fra pc/tlf så jeg regner med at det omgjøres til riktig format til slutt hvis man går den veien. Ellers har jeg brukt bluetooth til å overføre nummerne med når jeg har byttet innen samme merke. Å overføre telefonnummer som sms mellom telefonmerker har ikke fungert hos meg på de telefonene jeg har prøvd. Lykke til!
IgorLarionov Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Skrevet 17. oktober 2006 Tror nok at problemet skyldes formatet som nummerne blir lagret i, som sannsynligvis forandres etterhvert som utviklingen går sin gang.Mulig du kan få mer hell med å ta backup til pc og så overføre telefonlisten til den nye igjen fra pcen. Både Nokia og siemens (bl.a.) bruker samme programmet til sine modeller til å overføre til/fra pc/tlf så jeg regner med at det omgjøres til riktig format til slutt hvis man går den veien. Ellers har jeg brukt bluetooth til å overføre nummerne med når jeg har byttet innen samme merke. Å overføre telefonnummer som sms mellom telefonmerker har ikke fungert hos meg på de telefonene jeg har prøvd. Lykke til! 7084076[/snapback] Hvordan kan jeg ta backup til pcen? kan du forklare det? simkortet er vel fra 2001 ca.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå