partiside-sjef-PKS Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Hittil i spillet har jeg vært grei og snill, men jeg er lite begeistret for jedi-koden som jeg skulle lære meg utenat på Datooine, så jeg på se litt nærmere på Sithene, og hva de har å tilby også. Når jeg spilte det nettopp, fant jeg en tidligere jedi som hadde stukket ut i bushen etter å ha drept læremesteren sin i et raserianfall eller noe - og hadde blitt en slags wannabe-sith. Jeg hadde ikke nok poenger i "pursuade", så jeg fikk ikke overbevist henne til å bli "snill igjen" eller hva det var jeg egentlig skulle. I hvert fall hadde hun en fin lyssabel som ble min etter at jeg drepte henne, og alle i jedirådet var fornøyde med jobben (men jeg fikk verken jedi-poeng eller sith-poeng for det), bortsett fra bestevenninnen til kvasi-sith damen, som mente at jeg burde ha prøvd hardere. Uansett gav hele historien meg mer poeng, som jeg investerte i bedre overbevisning, der jeg nå ligger på 6 poeng. Så neste gang går det sikkert bedre. Jeg tror det er to ting som er viktige å ha mye poenger på i dette spillet, åpning av låser, og overbevisning. Er flere ganger hvor jeg ikke har klart å få folk til å gjøre det jeg ville at de skulle gjøre fordi jeg ikke har vært overbevisende nok. Tror spillet vil bli mye enklere med en gang jeg kommer såpass høyt i overbevisning at alle gjør det jeg ber dem om uansett, men akkurat nå lider andre egenskaper slik som fks ”dexterity” og ”vitality” under fokuset på overbevisning, slik at jeg må bruke massevis av medpacks for å komme i form igjen etter et slagsmål. Så jeg må nok aller først styrke meg litt der også. Uansett tror jeg at jeg skal gjøre alt jedi-rådet ber om en stund framover, og så plutselig gjennomgå en drastisk personlighetsforandring på det riktige tidspunktet - dersom jeg finner ut at jeg liker sithene bedre vell og merke. Hvordan fungerer forresten dette spillet? Er det mulig å bli sith helt fra begynnelsen, eller må man gjennom jediakademiet uansett? Kan historien ta dramatisk forskjellige veier avhengig av hva man gjør, eller må alle gjennom cirka samme løypa? Hvilke egenskaper vil dere si er viktigst å satse på i spillet?
Rampage Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Hoho, du kan glede deg. Er ikke noe som heter "sith/jedi poeng". Du blir ikke automatisk en sith fordi du gjør onde handlinger. Persuade er et greit skill, men når du investerer i Force Pursuade er det egentlig sjeldent du får bruk for det utenom. Security er greit nok, men du har andre med deg som kan hjelpe deg eller så kan du bare bashe den. Det viktigste i mine øyne er first aid eller whatnot, det hjelper kraftig, observation eller hva det heter er også veldig greit å ha, tungvindt å løpe på usynlige miner. Man må gjennom jediacadamiet først tror jeg ja, har ikke klart noe annet selv. Sluttdelen blir ihvertfall sterkt påvirket av hva du velger og hva du gjør. Btw. du trenger ikke pursuadepoints for å overtale jedien i groven, du trenger bare å si di riktige tingene, så blir hun med deg. Uansett, har du ikke spilt det før? Vel, kan ihvertfall si at du spiller et av tidenes mest geniale rollespill. Du må følge den basic storylinen med å finne disse ulike starmapsa utover det så er det jo flere løsninger på diverse oppgaver som kommer utifra om du oppfører deg godt eller ondt. Hva spiller du som? Jeg spilte scout - consular og gikk for sith lord stilen. Da var jeg rimelig overlegen i force, men svak i helse og melee, nå spiller jeg soldier/guardian, det er litt kjedeligere, men jeg er ihvertfall mye sterkere. Vil anbefale deg å reise til Korriban som neste planet, der ligger sithacadmiet, så kan du studere der også, som en "fallen jedi". Du finner også veldig mye utstyr og bonus der.
cesar Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Uansett så burde du med en gang du starter med spillet få mange "persuade" poeng og da kan du egentlig få poeng til hva du vil Du burde tenke over at sithene har mere aggresjon i seg og det kan være nyttig. Og lightning kan virke bedre med dark side i seg Men med jediene kan du få "influence" og det kan være nyttig
Rampage Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Uansett så burde du med en gang du starter med spillet få mange "persuade" poeng og da kan du egentlig få poeng til hva du vil Hæ? Hva mener du med denne setninga? At hvis man bruker mye i pursuade i begynnelsen får man masse poeng til hva man vil? Det er ihvertfall rimelig på jordet. Hvis man skal investere i noe for å få mer skillpoints, er det intelligence som påvirker hvor fort man lærer. Du burde tenke over at sithene har mere aggresjon i seg og det kan være nyttig.Og lightning kan virke bedre med dark side i seg De har mer aggresjon? Har vel egentlig ingenting med saken å gjøre, du kan være så snill og grei som jesus selv men allikavel kan du velge å angripe en hvis det er en mulighet. Når det gjelder force-powers blir de ikke sterkere av hva du velger, de bare koster mindre forcepoints. Ergo, er du slem blir wound/choke/kill og forcelightning billigere, diverse buffs og heal blir dyrere. Og motsatt hvis du er snill. Ta f.eks min særdeles onde karakter kan bruke to/tre heals og så gå tom for fp derimot juhani (ho wannabe-sithen som trådstarter drepte) er veldig snill og kan bruke det dobbelte eller mer faktisk. Healer fortsatt like mye tror jeg. Men med jediene kan du få "influence" og det kan være nyttig 7076835[/snapback] Hva mener du med at de kan få influence? Begge parter kan bruke pursuade og charisma til det de vil. Force Pursuade funker for begge parter. Og man påvirker uansett om man velger sithveien eller jediveien. Det er mye av poenget og avgjør for utfallet av spillet. Og er ikke det en av spesialitetene til de som følger sithtroen? Å manipulere og påvirke folk. Yep, det er det. Rar påstand. Endret 15. oktober 2006 av Rampage
partiside-sjef-PKS Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Skrevet 17. oktober 2006 Så wannabe-sithen var egentlig snill som ett lam, og kunne ha blitt med på laget mitt? Nå har jeg faktisk prestert å drepe venninna hennes også. Etter at wannabe-sith døde ble venninnen så lei seg at hun ville prøve seg som sith selv, og når jeg kom til sith-plassen stod hun og sultet seg sammen med ett par andre wannabe-sither i håp om å vise viljestyrke nok til å komme inn på akademiet. Vell, hun var rasende og fløy på meg, døde etter et par slag. Jeg er en vandrende katastrofe :!: Jeg klarte faktisk å hisse på meg et par andre sither også, de ventet på meg da jeg kom tilbake. Etter å ha drept dem fikk jeg en medaljong som gjorde at jeg kom inn i basen, og kunne starte utdanningen. Sith-sjefene mener at jeg har en u-konvensjonell stil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå