Gå til innhold

Autostart av vncserver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å bruke linuxmaskin uten annet utstyr til omverden en nettverkskort og modem. Hvordan autostarte vncserver (thightvnc, Mandrake9.0)? Vet at vncserver kan startes som en service (men får ikke kontakt med det). Andre gode forslag mottas også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker KDE. Når man starter vncserver manuelt, starter man det jo som en bruker. Og man må må oppgi et passord. Dette har ikke jeg funnet noe sted når det startes som service.

Skrevet

Desktop nr 1, har nr 0 i reserve til X lokalt ja. Men jeg tror det finnes en bug, for den spør etter passord hver gang. Jeg har kopiert vncserver til vncserverr, og forandret noe i vncserverr slik at den bruker riktig passord. Og lagd to små program (skript?):

vnc

vncserverr :1

vnckill

vnc kill :1

Er på jobb og husker ikke helt nøyaktig, det er noe #/bin/bash først, men det trengs vel ikke? Booter til runlevel 3, logger inn, og vnc. Vet det finnes en autostart i X, man da vil også Xvnc autostart, og neste Xvnc vil autostarte, og neste.... har prøvd det. Så mitt problem er å få autstartet vncserver med meg selv som bruker.

Skrevet

Etter en 1/2 time finlesing så må jeg bare takke så meget. Det er ikke rare greiene du har skrevet, men det burde vel holde (forutsatt at skriptet er korrekt). Jeg er ganske sikker på at jeg forstod hvordan det virker. Takker igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...