Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

oljelampa blinker å piper


Anbefalte innlegg

Oljelampa på min golf 3 piper og blinker innimellom. :( når jeg har kjørt litt å motoren har blitt onkli varm. plutselig slokner den igjen og kan begynne igjen. går greit å kjøre sånn. er ikke pumpa el olja el filter for da hadde jeg merka det.

Hva kan det være? :hmm: oppe ved toppdekselet der ser det ut som det er noe følere. er de til noe olje greier?? en hvit og en blå. :hmm:

 

Håper på svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, hadde akkurat samme problem med min 95 Golf 1,8.. Utrolig irriterende med den alarmlyden..

 

Det er giveren som er problemet. Den skal si ifra når oljetrykket faller under 1,2bar (tror jeg). Generelt er oljetrykket ganske lavt på golf 3, og giverne er dessverre stilt for følsomme.

 

Etter å ha bytta begge giverne (for måling av lavt og høyt trykk) peip det like jævlig, så fikk jeg snakka med verksmestern på møller. Han foreslo å bytte givern for lavt trykk med en beregnet på dieselmotoren.. Den sier fra når trykket faller under 0,8 bar, har ikke hatt noe problem siden.

 

Dra til VW forhandler, kjøp dieselgiver (den hvite). Koster 150kr eller no. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hei, hadde akkurat samme problem med min 95 Golf 1,8.. Utrolig irriterende med den alarmlyden..

 

Det er giveren som er problemet. Den skal si ifra når oljetrykket faller under 1,2bar (tror jeg). Generelt er oljetrykket ganske lavt på golf 3, og giverne er dessverre stilt for følsomme.

 

Etter å ha bytta begge giverne (for måling av lavt og høyt trykk) peip det like jævlig, så fikk jeg snakka med verksmestern på møller. Han foreslo å bytte givern for lavt trykk med en beregnet på dieselmotoren.. Den sier fra når trykket faller under 0,8 bar, har ikke hatt noe problem siden.

 

Dra til VW forhandler, kjøp dieselgiver (den hvite). Koster 150kr eller no. :thumbup:

7097195[/snapback]

 

 

Men jeg har en hvit giver. en hvit og en blå. de står ved siden av hverandre. oppe ved toppdekselet på venstre side. begge de har jeg bytta. men jeg finner ingen giver på blokka ved olje filteret. alle sier at det skal sitte en giver der.

Lenke til kommentar

RENS oljetrykkgiveren.

 

og en siste mulighet for årsak til blinkende oljelampe:

(Alt) for mye påfylt olje!

 

(Ellers har alle de andre rett: Det er selve nok giveren som sliten, men det kan være vanskelig å vite eksakt, fordi det kan gå lange stunder da den oppfører seg normalt.)

Blås inn i hullet til giveren (Den er jo allerede ødelagt)

Alternativt: Legg hele giveren en stund i oppløsning, f.eks White Spirit og hell det ut igjen gjennom hullet i giveren. La den tørke ordentlig før du setter den inn igjen.

 

-Tom

Lenke til kommentar

Hadde dette problemet på min golf diesel også. Dette inntraff ved litt hard kjøring i svinger og ja selvfølgelig var det lite olje. Kjørte jeg pent fikk jeg hverken lys eller lyd. Fylte olje som jeg skulle ha gjort for lenge siden og stille ble det. Husker ikke om dette gjaldt høyre- eller venstresvinger og det har en naturlig forklaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...