Gå til innhold

WD Raptor X - Overheting?


Lsnake

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått meg en Raptor X disk. Tenkte at jeg endelig skulle få litt fres på diskdelen, men har opplevd snarere tvert imot. Maskina henger seg opp, bare det å skrive på forumet kan iblandt stoppe fullstendig opp før den går videre. Har hatt disken noen dager nå, og hadde ikke disse problemene før da jeg kjørte to eldre IDE disker. Idag har den blitt helt ekstrem og nå er det en plage å bare surfe og gjøre generelle ting på maskinen.

 

Så det jeg lurer på, er om disken min overheter og at det er det som forårsaker det. Jeg har nemlig et ganske crappy kabinett uten frontvifte som kan kjøle diskene(finns ikke mulighet til å bygge inn heller) Får meg ikke nytt kabinett før om drøyt 2 uker. Vet ikke hvor varm den disken skal bli, men jeg har iaff begynt å lure på om problemet ligger der. Det må jo ligge omkring den siden jeg ikke hadde sånne problemer før.

 

Noen ide? Jeg er ganske nøye(merk, ekstremt) med hva jeg installerer på maskinen, og passer på til hver tid å gå igjennom og ha full kontroll på hva som skjer. I skrivende stund har jeg kun F-Secure, MSN og Nvidia's kontrollpanel igang, likevel så oppfører maskinen seg som noen har satt en knipetang på SATA kabelen.

 

Skal legge til at min CPU temp ligger på 32 grader og min system temp ligger på drøyt 37, og jeg tror ikke det er noe ekstreme temperaturer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har åpnet kabinettet og kjører den nå med en bordvifte som blåser inn i maskinen, det har fortsatt ikke løst problemet(maskina bare henger og henger), selv om temperaturen i maskina har sunket utrolig. Ligger på drøyt 22 grader på CPU og under 30 i luften rundt i kabinettet. Er mulig at harddisken overheter internt, vet ikke...

 

Holder på å få noia..håper noen har noen råd, for maskinen min tipper nå over til det ubrukelige, selv med full kjøling. Kan jo såklart være defekt harddisk da, kan teste WD's eget test program.

Lenke til kommentar
Har åpnet kabinettet og kjører den nå med en bordvifte som blåser inn i maskinen, det har fortsatt ikke løst problemet(maskina bare henger og henger), selv om temperaturen i maskina har sunket utrolig. Ligger på drøyt 22 grader på CPU og under 30 i luften rundt i kabinettet. Er mulig at harddisken overheter internt, vet ikke...

 

Holder på å få noia..håper noen har noen råd, for maskinen min tipper nå over til det ubrukelige, selv med full kjøling. Kan jo såklart være defekt harddisk da, kan teste WD's eget test program.

7059159[/snapback]

 

last ned everest og sjekk temperaturen på disken der. LINK

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...