Tore Tang Skrevet 5. november 2002 Skrevet 5. november 2002 Hei, kan noen svare på dette? 1) hva skal jeg gjøre for å få maskinen til å starte uten at den er tilkoblet mus/tast/skjerm. Den skal stå i et nettverk og fungere som 'hjem' for en brenner. 2) hva er det beste alternativet for KVM-svitsj når tastaturet og mus er USB. mvh Tore Tang
Civilix Skrevet 5. november 2002 Skrevet 5. november 2002 Sist jeg sjekka (forrige helg) trenger man ikke mus, tastatur eller skjerm for å starte en maskin(les:komme inn i windows). Forsåvidt kan du jo bare hotswappe usb mus/tastatur, så en kvm-switch er strengt tatt ikke nødvendig til det.(hvis du da ikke har noe mot å krype bak pc'n når du skal bytte, forsåvidt har jeg heller ikke enda sett noen KVM-switcher som støtter usb)
connect Skrevet 5. november 2002 Skrevet 5. november 2002 Å boote opp uten mus og skjerm går helt bra... men får å boote uten tast må du nok ta en tur innom Biosen... Der må du sette på "Halt on" : "No errors" (spørs hvilken bios det er, men det bruker å væer noe slikt) Da sjekker den ikke om det er tastatur der, når den starter opp.... Så når du har bootet opp, kan du vel bruke VNC ( ta et google søk om du lurer på hva det er) over nettverk for å styre den, og brenne osv :wink:
Rob3rt Skrevet 5. november 2002 Skrevet 5. november 2002 Akkurat det gjør jeg. Har en server i et skap uten tast, mus, skjerm og så fjernstyrer jeg den med vnc (jeg bruker WinVNC eller TightVNC)
Tore Tang Skrevet 5. november 2002 Forfatter Skrevet 5. november 2002 Takk for raske svar... Jeg anser prob 1) som løst. Når det gjelder 2) så har jeg vurdert KVM som et enklere oppsett enn fjernstyring. Jeg brukte 10 min på å lese om VCN i går, uten å skjønne så mye av det. Hvis noen har tips for et godt oppsett prøver jeg gjerne det.. Prosjektet mitt er å plassere hovedmaskinen (en p4 2.4. basert masking) i et kott bak arbeidsrommet mitt (støydemping!), og samtidig bruke en nesten lydløs mindre maskin (p3 8.3) til styring av cd/brenner... Tore Tang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå