Gå til innhold

Hvilke muskler trenes av push-ups?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476

I tillegg trener du statisk på mage og nedre rygg når du tar pushups. For de av dere som er pirkete: jeg vet at de er bimuskler i øvelsen.

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Nei. Men det er faktisk samme muskelgrupper som når man trener armhevinger.

7056823[/snapback]

Det har jeg ikke sagt noe mot. Men han svarer hva man trener i benkpress, er en del ekstra støttemuskulatur som blir aktivert når man tar pushups.

Lenke til kommentar
Nei. Men det er faktisk samme muskelgrupper som når man trener armhevinger.

7056823[/snapback]

Det har jeg ikke sagt noe mot. Men han svarer hva man trener i benkpress, er en del ekstra støttemuskulatur som blir aktivert når man tar pushups.

7056849[/snapback]

Vet det. Bare skrev det som en kuriositet til de som ikke visste dette fra før av.

Lenke til kommentar

Vel, du trener uansett ikke styrke av armhevinger med mindre du er serdeles overvektig. Sannsynligvis ligger du mellom 10-60 repetisjoner, noe som kun trener utholdenhet (Kanskje pittelitt volum) i muskulaturen, og er tilnærmet unyttig i hverdagen.

 

Benkpress er den beste øvelsen for styrke i brystet. Utfør med manualer eller stang for å trene hjelpemuskulatur i tillegg. Skal du trene styrke trener du i 1-5 repetisjonsområdet, skal du trene volum trener du i 6-10 repetisjonsområdet. Husk å ha lengre pauser dess færre repetisjoner du har, ettersom få repetisjoner bryter/skader mer muskelmasse.

Lenke til kommentar

Chin-ups med undergrep (Tomlene vendt utover, håndflatene mot ansiktet ditt, på baksiden av det du løfter deg opp fra)

 

Eksempel

 

Er vel det eneste jeg kommer på som benytter kroppsvekt, er i alle tilfeller en god øvelse som aktiverer litt forskjellig, inkludert biceps :)

 

Regner med du ikke har tilgang på vekter, da det er ganske obvious hvordan du kan trene biceps med dem! Du kan dog alltids improvisere dersom Chin-ups ikke faller i smak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...