Gå til innhold

EOS 350D, gammel linse ERROR 99?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Naboen min har samme kamera som meg, Canon EOS350D. Han har et analogt canon speilrefleks fra før, som han hadde en Tamron 70-300 linse (hvis jeg husker riktig). Problemet er at kameraet kommer opp med ERROR 99 når han prøve å bruke denne linsen.

 

I fortvilelse kjøpte han seg en ny billig 70-300 linse til 2000,- i Danmark.

 

Det som jeg lurer på er om det er mulig få oppdatert denne linsen for en billig penge?. Jeg ser for meg at jeg kjøper linsen hos han for en billig penge, får den oppdatert og får meg da en billig god linse.

Eller ?.

 

Hvilke objektiver er kompatible med EOS350D ?.

 

Hadde vært fint om noen kunne sagt noen ord om dette.. .

 

Mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En nødløsning: Bruk største tilgjengelig blender.

Hvis objektivet har lysstyrken f4.0 -> f5.6 så bruker du f4.0 på 70mm og f5.6 på 300mm.

Har fått en gammel Sigma 70-300 til å "virke" på mitt 350D.

Bare husk på at objektiver gir dårligst bilde på største blender. Derfor er dette en nølsøsning.

Lenke til kommentar

Heisann folkens!. Takker for svar! .

I dag snakket jeg med han som har den linsen, det var ren Sigma 70-300, ikke Tamron som jeg skrev tidligere.

 

Av og til fikk han til å ta bilder, men som oftest kom det opp "ERROR 99".

Skal prøve å bruke så stor blender som mulig og se hva som skjer. Men, det blir jo ikke en fullverdig linse hvis man hele tiden må bruke stor blender.

 

Vi får se.. .

Lenke til kommentar

Sigma har ikke bedrevet god nok back-engineering (studere Canon sitt system og objektiver for å finne ut hvordan de er oppbygget) og Sigma-objektiver kan derfor ikke garanteres å fungere på fremtidige kamerahus. En lang rekke eldre Sigma objektiver (noen er ikke eldre enn et år eller to) fungerer ikke på nyere Canon og Nikon hus. Oppdatering er dyrt og lønner seg kun hvis objektivet kostet betydelig mer i sin tid. Merk at dette bør dekkes av garanti og reklamasjonsbestemmelsene om objektivet er innenfor fem års reklamasjonstid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...