Gå til innhold

HK snudd oppned vertikalt og heatpipe kjøling?


roony1974

Anbefalte innlegg

Jeg har et Silverstone SST-TJ06s midi tower kabinett hvor hovedkortet blir montert opp ned med cpu`n nederst.

 

Har nettop kjøpt et A-bit AN8 32x hk uten at jeg fikk med meg at den hadde heatpipe kjøler på systemet.

 

Vil ikke montering opp ned med den varme delen øverst ødelegge kjølingen med en heatpipe?

 

Finner ingen advarsler mot oppned montering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke vært så bekymret hvis jeg var deg. Dersom kabinettet ditt har tilstrekkelig med luftgjennomstrømning har du ingen ting å være redd for hvertfall :)

 

Opp-ned montering av hovedkortet og selvfølgelig skjermkortet virker for meg som den eneste logiske løsningen hvis du vil kvitte deg med den varme luften.

Den varme luften stiger jo, og dersom skjermkortet står i et vanlig kabinett vil det jo samle seg varme oppunder skjermkortet. Med opp-ned montering vil jo varmen enkelt stige vekk fra skjermkortet, prosessoren og alle andre komponentene.

 

Jeg har selv et Lian-Li kabinett med opp-ned montering av HK og det fungerer utmerket med mitt Asus PW5 DH Deluxe som forsåvidt også har heatpipe kjøling :)

 

Vet ikke om noen andre har dårlige erfaringer med dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...