Gå til innhold

xp2400+ unlocka fra fabrikk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett flere siter som rapporterer det samme. Har ikke testet det selv enda da jeg kjører på et hovedkort hvor alt er låst opp på selve hovedkortet. Dvs. at det er slutt på fikling med sølvlakk og lignende substanser for å få låst opp cpu'en.

Så for å være sikker så er nok dette den rette veien å gå, ellers blir en igrunnen avhengig av tilfeldigheter.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 23:17, skrev minimum payne:

hei jason, hva er det du sier , et hk med opplåsningsmuligheter? Fortell??


 

To av siste KT400 kortene (muligens tre, da Leadtek er på vei med ett) som er lansert har opplåst multiplikatorfunksjon i socketen. Dette gjelder Abit KD7 og Epox 8K9A2 og 8K9A2+.

På disse hovedkortene er det ikke nødvendig å klusse til cpu'en med noe annet enn litt kjølepasta, og da ikke for annet enn nedkjøling.

Og det fine med det hele er at det virker :grin:

Absolutt samtlige multiplikator valg er åpne.

Lenke til kommentar

To av siste KT400 kortene (muligens tre, da Leadtek er på vei med ett) som er lansert har opplåst multiplikatorfunksjon i socketen. Dette gjelder Abit KD7 og Epox 8K9A2 og 8K9A2+.

På disse hovedkortene er det ikke nødvendig å klusse til cpu'en med noe annet enn litt kjølepasta, og da ikke for annet enn nedkjøling.

Og det fine med det hele er at det virker :grin:

Absolutt samtlige multiplikator valg er åpne.

 

 

Hei!

Vet du om dette gjelder for et 8k9a kort også eller er det bare de du nevnte? Har nemlig bestilt meg et 8K9A kort :smile:

Lenke til kommentar

Såvidt meg bekjent gjelder dette desverre ikke for for 8K9A eller 8K9AI kortene.

De er heller ikke oppgitt hos Epox som om multiplikator er justerbar.

Epox har en grei fremstilling på siden deres hvor de bruker ikoner for å vise hvilke innstillinger, utstyr osv. som følger med de forskjellige kortene.

Hvis du tar en titt på spesifikasjonene på det nevnte kort hos Epox her så ser du ikonene.

En forklaring for de forskjellige ikonene finner du her

 

Sitter selv med det samme kortet men har ikke fått prøvd det enda. Regner med at jeg monterer det i løpet av dagen. Skulle det vise seg at multiplikatoren er justerbar så skal jeg komme med en tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Sitter selv med det samme kortet men har ikke fått prøvd det enda. Regner med at jeg monterer det i løpet av dagen. Skulle det vise seg at multiplikatoren er justerbar så skal jeg komme med en tilbakemelding.

 

 

Uff.... håper at det er justerbart på 8K9A oxo... Takker for infoen og venter spent på hva du finner ut når du tester kortet i dag :smile:

 

BTW: Hvilket KT400 kort ville du annbefale meg?

Lenke til kommentar

Quote:



BTW: Hvilket KT400 kort ville du annbefale meg?



 

Av de KT400 kortene jeg har prøvd er det uten tvil ASUS A7V8X som har vist best stabilitet.Uansett hvilke innstillinger vi kjørte på dette så klarte vi ikke å få frem blåskjerm. Bootet det opp så var det stabilt!

Problemet vi hadde med dette var at AGP 8x ikke funka helt så det skulle. Dette skal nå være i orden med de siste bios oppdateringene.

Dette sammen spesifikasjonene (USB2.0, firewire, gigabit Lan osv) gjør det til et meget bra alternativ. (Bakdelen er jo at dette kortet ikke har muligheten for justerbar multiplikator uten opplåsing av cpu)

Ellers er jo Abit KD7 et alternativ, har ikke kjørt dette så lenge enda så en bastant konklusjon er vanskelig å komme med. Fordelen med dette kortet er jo at Abit endelig har kjørt opp max spenning på både cpu og minnet til henholdsvis 2,35V og 3,2V.

Men skal jeg være ærlig og måtte ta valget her og nå så er jeg ikke i tvil at valget hadde falt på Asus.

 

Synes det er vært å nevne at hvis det ikke er et must med KT400 kort så har Epox et vannvittig bra kort i 8K5A2+, basert på KT333 brikkesettet. Dette er helt suverent når det kommer til overklokking da mulighetene for innstillinger er helt konge. Får en den siste revisjonen her (vårt er desverre ikke det) så er det justering for multiplikator også på dette. (Dette ifølge Epox sine egne sider). Bakdelen er at jeg ikke tror denne revisjonen er kommet til Norge enda.

 

Lykke til med valget, for slik som tilbudet er idag så vet jeg at det ikke enkelt :grin:

 

_________________

Jason

slapps.com

 

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: jason på 2002-11-05 10:04 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-05 09:59, skrev jason:

Quote:



BTW: Hvilket KT400 kort ville du annbefale meg?



 

Av de KT400 kortene jeg har prøvd er det uten tvil ASUS A7V8X som har vist best stabilitet.Uansett hvilke innstillinger vi kjørte på dette så klarte vi ikke å få frem blåskjerm. Bootet det opp så var det stabilt!

Problemet vi hadde med dette var at AGP 8x ikke funka helt så det skulle. Dette skal nå være i orden med de siste bios oppdateringene.

Dette sammen spesifikasjonene (USB2.0, firewire, gigabit Lan osv) gjør det til et meget bra alternativ. (Bakdelen er jo at dette kortet ikke har muligheten for justerbar multiplikator uten opplåsing av cpu)

Ellers er jo Abit KD7 et alternativ, har ikke kjørt dette så lenge enda så en bastant konklusjon er vanskelig å komme med. Fordelen med dette kortet er jo at Abit endelig har kjørt opp max spenning på både cpu og minnet til henholdsvis 2,35V og 3,2V.

Men skal jeg være ærlig og måtte ta valget her og nå så er jeg ikke i tvil at valget hadde falt på Asus.

 

Synes det er vært å nevne at hvis det ikke er et must med KT400 kort så har Epox et vannvittig bra kort i 8K5A2+, basert på KT333 brikkesettet. Dette er helt suverent når det kommer til overklokking da mulighetene for innstillinger er helt konge. Får en den siste revisjonen her (vårt er desverre ikke det) så er det justering for multiplikator også på dette. (Dette ifølge Epox sine egne sider). Bakdelen er at jeg ikke tror denne revisjonen er kommet til Norge enda.

 

Lykke til med valget, for slik som tilbudet er idag så vet jeg at det ikke enkelt
:grin:

 

_________________

Jason

 

 

 

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: jason på 2002-11-05 10:04 ]</font>

 

jason, jeg har A7V8X, og jeg kan stille multiplieren som jeg selv vil på min XP2400+. Kjører 170*13 her, rammen min vil ikke mer. (hvis dere på slapps vil låne meg en DDR400 brikke for å teste preformance, er det ok :razz: :wink: )

 

SÅ det så. Bruker Bios rev. 1008 official, og revisjonen av selve kortet er 1.0

Første som kom til norge, kjøpte første Parti fra PSdata :grin:

Lenke til kommentar

Quote:



jason, jeg har A7V8X, og jeg kan stille multiplieren som jeg selv vil på min XP2400+. Kjører 170*13 her, rammen min vil ikke mer. (hvis dere på slapps vil låne meg en DDR400 brikke for å teste preformance, er det ok :razz: :wink: )


SÅ det så. Bruker Bios rev. 1008 official, og revisjonen av selve kortet er 1.0

Første som kom til norge, kjøpte første Parti fra PSdata
:grin:


 

Det er vel en av to ting som gjør dette mulig:

Enten har du fått en ulåst prosessor fra forhandler. (som er lett å sjekke da L3 broene ikke er kuttet da.)

Eller at den nyeste biosen fikser dette. (Selv synes jeg dette er for utrolig til å være sant med tanke på bios oppdatering, men skulle det vise seg å være tilfellet så skal det vannvittig mye til for å slå dette kortet.)

Har selv ikke prøvd den nye biosen men vær du sikker at det ikke er lenge til :grin: Vet ihvertfall at den ikke er justerbar med den biosen jeg har nå (1006-final) Det er en stund siden jeg har brukt kortet som du sikkert forstår.

Er det ren rev. 1.0 du har? Jeg trodde Asus kjørte rev 1.01 som den aller første på dette kortet. Selv så sitter vi med rev. 1.04

 

Når det kommer til å låne ut DDR 400 brikker så ser jeg ikke helt poenget da vi har samme hovedkort selv :lol:

Lenke til kommentar

Dette med "opplåsing" av cpuer... Hvor mye kan en amdXP 1600+ prosessor overklokkes i bios uten noe form for "dirking av låser" ?

Har da altså ett a7a266 motherboard, og -kan- overklokke cpuen til rundt 1700mhz, ikke prøvd over 1669 mhz da.. multiplier kan jeg fikse på, men er det egenltig nødvendig å bruke den, da man are kan sette opp fsb'1 litt mere ? Jeg har da altså ikke peiling.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-05 13:05, skrev Qrt_:

jason:


Dersom dette gjelder for Abit KD7, burde det da gjelde for Abit AT7 MAX2 også skulle jeg tro!? Er dette som er "grom-modellen" til Abit, KD7 har vel, slik jeg ser det, ingenting som ikke AT7 MAX2 har!?


 

Såvidt meg bekjent er ikke dette tilfellet med max-kortene. I følge det jeg har lest er KD7 kortet det første fra Abit som har justerbar multiplikator.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...