Gå til innhold

Hjelp til CPU for gaming


Carny

Anbefalte innlegg

Hovedkort = https://prisguiden.no/product.php?productId=39807

Noen bra tips til hvilken CPU som egner seg bra til gaming med dette HK'et?

Spiller for det meste WoW så det må være noe bra for den type spilling.

 

Mvh

Gul

 

Edit: Jeg har forresten tatt en titt på denne; https://prisguiden.no/product.php?productId=36846

Er denne grei, bra eller veldig bra?

Endret av Gul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ikke kjøp den siste cpu.

ta og kjøp deg en E6400 til gaming, den passer til hk ditt

7040946[/snapback]

Det hovedkortet støtter ikke C2D så det vil nok ikke fungere.

 

Er det et hovedkort du har fra før?, isåfall selg det og kjøp noe annet :whistle:

En P4/PD er IKKE gaming-CPU, velg heller et nytt AM2/C2D-oppsett, mye bedre ;)

(mine meninger om saken da)

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Jeg har litt dårlig råd for tiden da jeg har brukt mye penger på ferie, og med tanke på at jula er rett rundt hjørnet.

 

Max grense jeg har satt for CPU er ~1.5k

HK har jeg nettopp kjøpt, og ram til HK'et også.

Skal ha tower, skjermkort, strømforsyning etc etc også...mao, bygge opp en ny PC.

 

Uansett..takker for svar, og tiden dere har brukt på dem, men de som har kommet er kanskje ikke helt hva jeg trenger.

 

Om noen har tips rundt det HK'et setter jeg selvfølgelig uhorvelig stor pris på det, og jeg kan legge til at dere vil få en usansynlig høy lønn i himmelen ;O

 

Mvh

Gul

Lenke til kommentar
Ok da siden jeg får så mye i himmelen :w00t:

 

En Pentium D 930 er nok det beste du får for i den prisklassen som passer HK'et ditt.

 

Men tenk litt på at du KUNNE fått en Core 2 Duo E6300 til samme pris som er endel bedre :p

7044991[/snapback]

 

Jeg får tenke litt på saken...takker i alle fall for svar :)

Jeg har gitt beskjed om lønnsøkning nå så du får det nok fint i himmelen ;)

Lenke til kommentar

Mange som ikke er oppdatert på CPU fronten ser jeg her. En Intel Core 2 Duo E6600 er raskere i spill enn en AMD Athlon64 FX-62 bare så det er sagt. Tror meg ikke? Les tester på nettet så ser du dette.

 

Nå var jeg objektiv, spørs om dere klarer det ;)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Mange som ikke er oppdatert på CPU fronten ser jeg her. En Intel Core 2 Duo E6600 er raskere i spill enn en AMD Athlon64 FX-62 bare så det er sagt. Tror meg ikke? Les tester på nettet så ser du dette.

 

Nå var jeg objektiv, spørs om dere klarer det ;)

7048583[/snapback]

har du sett hvor mange ganger C2D har blitt nevnt her?, og det hjelper fint lite at en E6600 er raskere enn en FX-62 om den ikke passer HK'et hans.

Lenke til kommentar

Jeg revurderer faktisk å gå opp ca 600,- for bedre HK og CPU. Det er tross alt ikke så mye penger det er snakk om.

Desverre fikk jeg det HK, som nevnt i første post, anbefalt av en venn av meg som har langt bedre peiling på pc enn meg.

Han har tross alt satt sammen en del pc'er og systemer, noe jeg ikke har.

 

Det HK jeg fikk anbefalt er mest sansynlig på vei til meg i posten, men jeg tror jeg skal returnere det og heller gå for en Intel Core 2 Duo E6600 med et HK som støtter det.

 

Foreløpig ligger dette litt på is, i alle fall inntil jeg har fått returnert det bestilte HK'et.

Ram'en jeg allerede har kjøpt og fått passer uansett ypperlig til det andre HK jeg har sett på ( https://prisguiden.no/product.php?productId=46350 ).

 

Mvh

Gul

Lenke til kommentar

hvorfor i all verden gå for e6600? før var jeg som deg å tenkte at det kunne være ganske bra siden det hadde 2mb l2 cache mer enn e6400 og e6300. men greia er at det har absolutt 0!! å si i spill :p så hvorfor gidde å bruke masse spenn på det?

 

jeg er også gamer å har bestemt meg å gå for en e6400 og en big typhoon, da får du klokket den lett opp til 3,2ghz med riktig minne og hovedkort. noe som vil yte UTROLIG mye bedre enn en e6600 som kjører på 2,2ghz eller hva det nå er :p

Lenke til kommentar
hvorfor i all verden gå for e6600? før var jeg som deg å tenkte at det kunne være ganske bra siden det hadde 2mb l2 cache mer enn e6400 og e6300. men greia er at det har absolutt 0!! å si i spill :p så hvorfor gidde å bruke masse spenn på det?

 

jeg er også gamer å har bestemt meg å gå for en e6400 og en big typhoon, da får du klokket den lett opp til 3,2ghz med riktig minne og hovedkort. noe som vil yte UTROLIG mye bedre enn en e6600 som kjører på 2,2ghz eller hva det nå er :p

7057129[/snapback]

Det at E6600 har 2MB cache mer har faktisk noe å si ja. Om man merker det i spill er en annen sak, men forskjellen er der! Virker som du ikke har forsket noe særlig på det her. Ta en titt på dette :

L2cachecomparison.png

 

Som du ser så er det en forskjell! For meg er det verdt de extra pengene en E6600 koster over en E6400. Men har man ett stramt budsjett, så går man for E6300 eller E6400 så klart.

 

PS : E6600 kjører på 2.4 Ghz ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes du sterkt bør vurdere et billigere hovedkort med mindre du har planer om å kjøre to grafikkort (ATI Crossfire) og drive med seriøs overklokking. Jeg foreslår følgende kort som jeg har lest mye bra om:

 

Asus P5B

Gigabyte GA-965P-DS3

 

Disse er over 500 kr billigere enn det kortet du linket til. Bruke heller de pengene på bedre grafikkort/CPU (i nevnte rekkefølge). Husk at det viktigste for høy grafikkytelse er et bra grafikkort. CPU har ikke SÅ mye å si, du klarer deg helt fint med E6400 som du eventuelt kan overklokke senere.

 

PS:Du må huske på å gi han kompisen din et spark i ræva for å ha anbefalt et utdatert Pentium 4 oppsett ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...