Gå til innhold

HP pavilion dv9074


netnic

Anbefalte innlegg

Har fått en ny HP pavilion dv9074ea. Maskinen er egentlig som forventa. Batteritiden er heller dårlig. Etter alle kunstens regler kan den komme opp i 3 timer, men ikke forvent å se en hel dvd-film på denne. Som desktoperstatter derimot, funker den veldig bra! Skjermen har god kontrast og er veldig lysterk. Faktisk overraskkende lyssterk. Oppløsningen er noget lav (1440*900), men denne er til å leve med. To døde piksler er irriterende. Dette er nok prisen mange må betale for billig 17". Maskinen er heldigvis ikke større enn nødvendig, for den er stor nok pga skjermen. HP har i hvert fall hatt vett til å plassere et tastatur med num-taster. Ytelse med nåværende drivere: 3dmark2001: 17200, 3dmark03:8100, 3dmark05: 3550. Spilling går altså helt fint om man ikke er hardcore gamer. Det er i praksis 145gb hd, etter formatering. Disse er fordelt på 2*80. At det er to hd-er gir dårligere batteritid, men er likevel en grei løsning i denne prisklassen, spør du meg. Design har også litt å si, og denne maskinen er rett og slett stilig. Et lite skritt nærmere mac kanskje, selv om det er langt igjen. Kabinettet føles solid og knirker ikke. Noe som skiller seg ut er faktisk lyden. HP har alliert seg med altec lansing, og dette funker faktisk veldig bra. Langt over det jeg har hørt fra andre bærbare før. Vifta starter ganske ofte, heldigvis har denne et ganske behagelig støynivå. Det følger med en fjernkontroll som er så å si umulig å få ut og inn, desserre. Men når den først har kommet ut funker den bra. For en maskin som koster 10500 er den i ytelsestoppen og designtoppen. Kvaliteten virker bra, men et 12-cellers ekstrabatteri er å anbefalle om man ikke har strøm tilgjengelig. Bluetooth og spdif gjør denne maskinen fulkommen for min del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm...

Venter en slik en i posten jeg å, men ble vel ikke maks imponert etter å ha lest din kommentar.

Hvordan er varmeutviklingen ved spilling?

:hmm:

7038213[/snapback]

 

 

Når jeg spiller WoW blir den veldig varm.. Jeg kjenner veldig godt varmen gjennom tastaturet, selv når jeg holder hånda noen cm over.

 

Foruten dette er jeg fornøyd med maskinen, men varmeutviklingen er et ganske stort minus, dessverre. :no:

Lenke til kommentar

Vurderer denne maskinen, hvor plagsom/ubehagelig er den varmen dere snakker om? Kommer til å bruke en vanlig mus, så da er det sikkert ikke det største problemet for meg. Batteritid er det heller ikke så farlig med...

 

Støy; leste at viften starter ofte, bråker den så mye at det er plagsomt?

 

Er det ellers noe negativt med denne maskinen??

 

Har aldri hatt bærbar før, derfor spør jeg (kanskje litt dumt?)... :whistle:

Lenke til kommentar

Syns ikke vifta er plagsom, men den starter mye oftere enn på min gamle bærbar. Men denne starta jo aldri, kun ved svært tung belastning. Det er lite negativt i forhold til prisen. Har vel nevnt det som er, tror jeg. Akkurat det med varme har jeg ikke reagert på. Bærbare pleier jo å bli litt varm, men man brenner seg ikke for å si det sån.

Lenke til kommentar

Mange bærbare som ikke blir varme bare så dette er sagt, det kommer helt an på prosessor og kjøleløsninger...

 

Har to bærbare nå som begge har idle temp på 42-48 grader og dvs at dem ikke blir varme i det hele tatt, det er en Dell 9400 og en Acer 5601WLMI.

 

Viftestøy er også et fremmedord for begge maskinene...

 

Begge maskinene benytter programmet Notebook Hardware Control og er undervoltet, men som skrevet mange ganger før så fungerer dette programmet veldig godt bare med "Intel sine prosessorer"

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Funker Notebook Hardware Control med AMD's prosessorer?

 

 

Min maskin (hp 9074) blir så varm at det er på grensa til det ubehagelige. Vifta starter ofte, men synes heller ikke at lyden er irriterende.

7045831[/snapback]

Jada-jada skrev vell nettopp det over at det ikke fungerer med AMD. Har imidlertid hørt at det finnes lignende programmer for noen AMD-maskiner og, skal prøve å finne noen av dem. Ofte kan det være store individuelle variasjoner mellom samme bærbare, eks er det endel produsenter som slurver med kjølepasta til cpu, noe som kan resultere i store individuelle variasjoner. Opplevde det med meg og en kompis som begge hadde ECS G732 før, min ble varm og bråket mye, hans ble ikke så varm og bråket langt mindre (hovedvifta gikk sjelden), noe jeg etterhvert fant ut måtte kunne kobles til dårlig bruk av kjølepasta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...