Gå til innhold

CPU'er - Hvilken er best til hva?

Trazor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å ser etter en ny laptop, men jeg er litt lost kan man si, er en stund siden jeg fulgte med på laptoper. Siden sist har navnene Turion, Core Duo og flere dukket opp, men jeg aner ikke hva som er hver types sterke og svake side ( batteritid vs "kraft" osv)

Hvis noen kunne vært en engel og ramset litt opp om hver CPU, og gjerne satt dem opp mot hverandre, hadde jeg vært takknemmelig. Jeg er nok ikke alene om det heller :)

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg driver å ser etter en ny laptop, men jeg er litt lost kan man si, er en stund siden jeg fulgte med på laptoper. Siden sist har navnene Turion, Core Duo og flere dukket opp, men jeg aner ikke hva som er hver types sterke og svake side ( batteritid vs "kraft" osv)

Hvis noen kunne vært en engel og ramset litt opp om hver CPU, og gjerne satt dem opp mot hverandre, hadde jeg vært takknemmelig. Jeg er nok ikke alene om det heller :)

På forhånd takk!

7034299[/snapback]

Av dobbelkjerneprosessorene har vi AMD X2 Turion, Core Duo og Core 2 Duo.

Core 2 Duo er en forbedret utgave av Core Duo, som skal gi mer effekt enn den opprinnelige Core Duo.

AMD X2 er AMDs svar på Core Duo.

Ihvertfall sånn jeg har forstått det. :whistle:

EDIT: Anbefaler deg på det sterkeste å velge en dobbelkjerneprosessor. :thumbs:

Endret av tissedam
Skrevet (endret)

Turion vs Core Duo da? Eller er dette mest sånn smaken er som baken spørsmål?

Ser også noen Sempron prosessorer, men styrer unna de jeg har sett i desktops.

Endret av Trazor
Skrevet

Turion x 2 er litt tregere enn core 2 duo om du sammenligner med samme klokkefrekvens, core 2 duos beste er dog 2,33 GHz mot turion x2s 2 GHz. Generelt så gir core 2 duo bedre batterilevetid og mindre varmeutvikling (det finnes noen unntak dog.) En kan oppsummere slik: core 2 duo er raskest og gir best batteri, men koster også endel mer enn turion x2. Så valget blir mellom rå ytelse eller pris :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...